خبرگزاری کار ایران

عدم لایروبی رودخانه‌ها عامل اصلی سیل و خسارت در روستاهای ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۲۹۷

در پی بارش های شدید ۲ روز اخیر و وقوع سیل، تعدادی از روستاهای شهرستان ارومیه سیلابی شده و ضمن آبگرفتگی معابر، برخی پل‌ها نیز تخریب شدند.

به گزارش ایلنا، بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر در روستای چریک آباد مرگور ارومیه شد که دلیل آن عدم لایروبی و مرمت جوی‌های انتقال آب در این روستا و همچنین تخریب پل آهنی روستای گلستانه بود.

پل اصلی گلستانه در فروردین ۱۳۹۶ براثر سیل به صورت کامل تخریب و پس از چهار سال، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

همچنین بارش باران شدید در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه سبب تخریب پل روستای فلکان شهرستان ارومیه شد.

امیرعباس جعفری مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در روز دوم فروردین ماه در گفتگو با خبر نگاران بیان کرده بود؛ اداره کل مدیریت بحران استان به تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده‌باش کامل داده و پیرو این اخطاریه مقرر شد تا اداره کل شرکت آب منطقه‌ای، راهداری، شهرداران، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس در آماده باش کامل باشند.

 وی همچنین تاکید کرد بود؛ تمامی مردم و مسافران سراسر استان باید از تردد در مسیل‌ها و کنار رودخانه‌ها پرهیز کرده و کوهنوردان نیز به دلیل سیلابی بودن دره‌ها و مسیل‌ها از کوهنوردی خودداری کنند و دامداران نیز باید از چرای دام در مسیل‌ها و دره‌ها به دلیل سیلابی بودن و همچنین احتمال وقوع بهمن در برخی نقاط کوهستانی در روزهای گفته شده پرهیز داشته باشند.

با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، بارش باران شدید در روزهای یاد شده سبب سیلابی شدن برخی نقاط شهرستان ارومیه، آبگرفتگی معابر و حتی تخریب پل‌های آهنین شد.

 

تمام نیروها و امکانات و ماشین آلات دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند 

بر همین اساس فرماندار ارومیه با حضور در بخش سیلوانا و محال باراندوز چای، از نزدیک به مشکلات ناشی از جاری شدن سیلاب در روستاهای باراندوز، تویی، ملابستک، زیوه، سوسن آباد، برده سور و شکیل آباد رسیدگی کرد.

رسول مقابلی تصریح کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمام نیروها و امکانات و ماشین آلات دستگاهها در آماده باش کامل هستند و این آماده باش تا پایان بارندگی ها و رفع مشکلات پابرجا خواهد بود.

وی  تاکید کرد: مردم باید به توصیه ها و اطلاعیه های صادر شده از سوی نهادهای ذی ربط توجه داشته و اخبار را از طریق منابع رسمی پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز