خبرگزاری کار ایران

اعلام هشدار بارش باران و وزش باد شدید در آذربایجان‌‌غربی/آماده باش کامل دستگاه‌های امداد رسان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۷۸۴

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی از بارش شدید باران و وزش باد شدید طی ۲ روز آینده در آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر جعفری اظهار داشت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی شماره یک توسط اداره کل هواشناسی، از بعدازظهر روز سه شنبه سوم تا اواخر روز چهارشنبه چهارم فروردین در سطح استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی شاهد بارش باران و وزش باد شدید و به تبع آن آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و خسارت به تاسیسات و سازه‌های موقت خواهیم بود.

جعفری با اشاره به احتمال بارش شدید و وقوع تندباد که پیش‌بینی می‌شود سرعت آن به  ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت برسد اظهار داشت:تمام دستگاه‌های امدادرسان از جمله شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها، راهداری و هلال احمر برای پیشگیری و مدیرت حوادث احتمالی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی در ادامه با توصیه شهروندان و مسافران به رعایت نکات ایمنی، افزود: بایستی مسافران از تردد در جاده و اتراق در کنار رودخانه‌ها اجتناب کنند و شهروندان نیز از تردد در ساعات اوج وزش باد و یا توقف و پارک خودروها در کنار جاده‌ها، درختان، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی همچنین از شهروندان خواست تا به منظور پیشگیری از پرتاب اشیا غیرثابت موجود در پشت بام‌ها نظیر آنتن‌های تلویزیونی و یا گلدان و سایر  اشیا که می‌تواند موجب آسیب جسمی و یا قطع سیم‌های برق شود،  نسبت به جمع‌آوری و یا تثبیت این اقلام اقدام کنند.

وی افزود: فرمانداران و رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران می‌بایست در اتخاذ راهکارهای لازم، اطلاع رسانی به موقع و مقابله با هر گونه حادثه و اثر مخاطره احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز