خبرگزاری کار ایران

در اولین روز از بهار ۱۴۰۰؛

مستند اقبال السلطنه ماکویی از اول نوروز در شبکه استانی آذربایجان غربی پخش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۱۰۸

تهیه کننده و کارگردان مستند اقبال السلطنه گفت: مستند اقبال السلطنه در اولین روز از بهار ۱۴۰۰ بر روی آنتن پخش شبکه استانی آذربایجان غربی می رود.

به گزارش ایلنا، احد عبادی با اشاره به اینکه مستند اقبال السلطنه یکشنبه یک فروردین ماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۹ بر روی آنتن پخش خواهد رفت، افزود: در فیلم مستند اقبال‌ السلطنه، به بازسازی زندگی سیاسی، اجتماعی سردار ماکو که از آخرین حکمرانان حکومت قاجاریه بوده و تا اوایل حکومت پهلوی اول، حکمرانی می‌کرده پرداخته است.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه فیلم مستند یاد شده در یک ماه کاری تصویربرداری و آماده شد، افزود: هدف اصلی از ساخت این مستند، در کنار معرفی آثار و بناهای تاریخی آن دوران، گذری بر شخصیت‌های تاثیرگذار در منطقه و کشور از جمله اقبال السطنه است و فراز و فرودهای زندگی سیاسی و اجتماعی این شخصیت را به تصویر می‌کشد.  

کارگردان مستند یاد شده همچنین با اشاره به اینکه این فیلم کوتاه در تایم ۴۵ دقیقه بصورت مستند بازسازی شده است، افزود: تمامی لوکیشن‌های آن در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو تصویربرداری شده است و سعی شده تا از تمامی آثار تاریخی در این مستند بهره جسته شود.

به گفته عبادی این فیلم پس از تدوین بعد از پخش از سیمای مرکز آذربایجان غربی از شبکه های ملی نیز پخش خواهد شد.

عبادی با بیان اینکه در این تله فیلم از آثار تاریخی ازجمله کاخ سردار، آداب‌ و رسوم، پوشش سنتی و جلوه‌ها و طبیعت بکر منطقه آزاد ماکو به‌خوبی استفاده شد، ادامه داد: این پروژه با توجه به فرهنگ بومی منطقه دارای اهمیت خاصی است و می‌تواند معرف تاریخ زندگی سردار ماکو، آداب‌و رسوم منطقه و ارزش‌های ظلم‌ستیزی آن زمان باشد.

به گفته وی عوامل اصلی فیلم به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی احد عبادی، تحقیق و پژوهش دکتر علی صمدی، مدیر تولید رضا لطفی، مدیرتصویربرداری را وحید معجنی، منشی صحنه را مرضیه رضوانفر تشکیل می دهد.

عبادی همچنین بازیگران اصلی را امیر بیماری، زینب خلیل زاده، پیمان جلیل زاده، حجت پام، شمیل شیر علیزاده، حمید قاسمی، نوید محمدزاده، ایرج باقری، یاسین شیرعلیزاده، اسلام رندی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز