خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

جولان کرونا در بازار شب عید ارومیه/ شهروندان هیچ ترسی از کرونا ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۹۷۴

روزهای پایانی سال مردم ارومیه بدون ترس از کرونا و با پرسه زدن در بازار به پیشواز بهار کرونایی می روند.

به گزارش ایلنا، تا آغاز سال ۱۴۰۰ یک قدم مانده و کرونا امسال نیز همانند نوروز گذشته مهمان خانه‌های ما خواهد بود، با این‌ حال بسیاری از شهروندان هنوز باور نکرده‌اند که عید امسال را هم، همچون سال گذشته متفاوت پشت سر بگذارند.

در این میان برخی از همشهریان در تدارک خرید شب عید، به خیابان‌های شهر آمده‌اند و با وجود هشدارها توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره شیوع موج چهارم و نگرانی از درگیر شدن بخش زیادی از مردم با کرونای انگلیسی، باز هم برای دید و بازدیدهای سال جدید برنامه‌ریزی می کنند.

عادی‌انگاری مردم با نزدیک شدن به روز‌های پایان سال و آغاز خرید‌های شب عید در سطح بازار خطر جدی اوج گیری موج چهارم شیوع ویروس کرونا را در پی دارد.

متاسفانه در برخی موارد افراد با وجود آگاهی از لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باز هم در رعایت آنها سهل انگاری می‌کنند و باعث ایجاد گرفتاری برای خود و دیگران می‌شوند.

خرید عید همواره برای کودکان و نوجوانان، جذاب بوده است، اما امسال، کرونای جهش یافته انگلیسی، هشدار جدی برای رفت و آمد در فضا‌های بسته و حضور در شلوغی پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده به خانواده‌ها می‌دهد و کمترین سهل‌انگاری در این موارد می‌تواند عید امسال را برای خانواده‌ها تلخ کند. پس برای اینکه تحویل سال جدید را در بیمارستان ها، در کنار تخت بستری فرزندانمان، سپری نکنیم؛ امسال هم از رسوم همیشگی نوروز و قبل و بعد آن پرهیز کنیم تا عیدمان به عزا تبدیل نشود و شاهد مرگ عزیزان خود نباشیم.

جولان کرونا در بازار شب عید ارومیه/ شهروندان هیچ ترسی از کرونا ندارند

 نوجوانان و کودکان ماسک نمی زنند

یکی از فروشندگان در بازار ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: وضعیت بازار خیلی نگران کننده است. خانواده ها همراه با کودکان و نوجوانان ساعت ها در بازار مشغول خرید هستند.

وی افزود: در بین خانواده ها کودکان و نوجوانانی که ماسک نزده‌اند و با خیال راحت در رفت و آمد هستند مشاهده می‌شود.

یکی دیگر از فروشندگان لباس در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به تجمع خریداران در مغازه‌ها گفت: بیشتر افراد بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در مغازه ها جمع می شوند که متاسفانه هیچ نظارتی در بازار وجود ندارد.

بهرام ظرفساز که به همراه همسر و فرزند خردسالش در کنار دستفروش سبزه عید ایستاده و در حال خرید بود، گفت: سال گذشته به امید ریشه کن شدن کرونا، هیچ خریدی برای عید انجام ندادیم ولی امسال با اصرار فرزندم برای خرید با بازار آمدیم.

وی افزود: من و خانواده ام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به بازار مراجعه کردیم و طی امروز تمام خریدهای خود را انجام می‌دهیم تا نیاز به مراجعه دوباره نداشته باشیم.

  فروش‌مان به نصف رسیده است

دستفروش سفره هفت سین با اعتراض به سئوال خبرنگار ایلنا در مورد کرونا گفت: کرونا کجا بود ما هیچ کدام اعتقادی به این بیماری نداریم.

وی افزود: از یکسال قبل که حرف از ورود این بیماری زده شده، کسب و کار ما دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه نیمه دوم اسفند با فروش وسایل سفره هفت سین و سمنو کسب درآمد می‌کنیم، گفت: سال گذشته و امسال فروش‌مان تحت تاثیر شرایط کرونایی شهر به نصف رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز