خبرگزاری کار ایران

ارومیه یکی از پیشگامان عینک سازی و تولید عدسی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۸۵۴

رئیس اتحادیه عینک فروشان و عینک سازان ارومیه گفت: ارومیه یکی از پیشگامان ساخت عینک و تولید عدسی در کشور است که نزدیک به ۷۰ سال در این رشته فعالیت دارد.

یعقوب قاسم نژاد در گفت و گو با ایلنا،با بیان اینکه ارومیه قطب صنعت عینک سازی و تولید عدسی در کشور است گفت:شهر ارومیه نزدیک به ۷۰ سال سابقه عینک سازی و تولید عدسی را در کارنامه خود دارد.

وی افزود:اولین کارخانه تولید عدسی به صورت انبوه در سال ۶۸ به نام اروم محور با تولید سالانه یک میلیون  زوج عدسی راه اندازی شده بود که متاسفانه پس از چندین سال به دلیل مستهلک شدن دستگاهها، این کارخانه تعطیل شد.

قاسم نژاد در خصوص توجه به آموزش در صنف عینک فروشان و عینک سازان تاکید کرد: در صنف عینک فروشان و عینک سازان بیشتر به مهارت فنی تاکید می شود و به بخش آموزش کمتر توجه می شود که این امر باعث عقب افتادگی این صنف شده که باید این امر تغییر یابد.  

وی به برگزاری دوره های آموزشی برای فروشندگان عینک به میزان ۵۰ ساعت اشاره کرد و گفت: این آموزش ها برای دوره های عدسی جذبی و آفتابی برگزار شده است.

 قاسم نژاد افزود: همچنین  ۱۰۰ساعت آموزش برای دوره های مقدماتی و پیشرفته ساخت عینک های طبی برای عینک سازان ارومیه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه قبل از سال ۷۵ وزارت بهداشت و درمان برای عینک سازان  آزمون برگزار می‌کرده و همچنین  برای عینک سازی و سازمان فنی حرفه ای با برگزاری کلاسها برای عینک سازی همگام با اتحادیه بود.گفت:متاسفانه در سال ۷۵با تصویب مجلس، عینک سازی  جزء رشته های پزشکی محسوب شد.

رئیس اتحادیه عینک سازان و عینک فروشان ارومیه افزود: متاسفانه بعد از گذشت ۲۶سال هنوز یک کارآموز در رشته عینک سازی  وارد بازار کار نشده است.

وی در خصوص راهکار های بیرون رفتن از مشکلات موجود در صنف عینک سازان و عینک فروشان تاکید کرد: عینک فروشان و عینک سازان باید از تعامل و همکاری از واحد های صنفی و مراکز غیر قانونی بپرهیزند و منافع صنفی خود را به منافع شخصی خود ارجح بدانند تا مشکلات این صنف بهبود یابند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز