خبرگزاری کار ایران

برگزاری سومین یادواره شهدای غواض در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۷۷۴

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی از برگزاری سومین یادواره شهدای غواص در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیروس یوسفی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران  با اشاره به برگزاری سومین یادواره شهدای غواض اظهار داشت: فردا ۲۰ اسفند سومین یادواره شهدای غواص با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی افزود:نخستین دوره این یادواره در سال ۹۵ و پس از به خاک سپرده شدن پیکر دو شهید گمنام در محوطه دانشگاه برگزار شد و از آن پس هر دوسال یکبار این مراسم در جوار مزار این شهدا برگزار می شود.

یوسفی هدف از برگزاری این یادواره را  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان بیان کرد و گفت: شهدا قهرمانان جامعه هستند و الگوی مناسبی برای جوانان و دانشجویان به حساب می آیند.

وی با تاکید بر«الگوسازی» در بین جوانان و دانشگاهیان افزود: باید شهدای قهرمان را که به عنوان بهترین الگو در جامعه مطرح هستند به دانشجویان معرفی کرد چون اگر الگوسازی درستی در جامعه انجام نشود، دشمنان الگوهای دیگری را معرفی می‌کنند که به ضرر جوانان و در نهایت مایه خسارت جامعه است.

یوسفی افزود: شهدای غواص مظلومترین شهدای جنگ به شمار می آیند چرا که با دست های بسته به شهادت رسیده اند و لازم است برای زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت و جان‌فشانی و رشادت این شهدا، یادواره های مختلفی  در سطح کشور برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: در حاشیه این مراسم، سایت شهدای غواص استان رونمایی شده و مستندات این شهدا و زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و عکس آنها در سایت بارگزاری خواهد شد.

یوسفی اظهار داشت: در یادواره نخست ۱۳ شهید، یادواره دوم ۲۱ و در سومین یادواره ۳۱ شهید غواص سراسر استان معرفی می‌شود و در این راستا شهرستان ماکو و پلدشت دارای هشت شهید غواص، سلماس ۱۳ شهید، خوی دو شهید، میاندوآب سه شهید و تکاب دارای یک شهید بوده و از خانواده همه این شهدا سرکشی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز