خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی‌گزارش می‌دهد؛

کمبود روغن خوراکی در ارومیه/ صف‌های طولانی شهروندان برای خرید یک عدد روغن در روزهای کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۷۴۰

در ماه‌های گذشته، کمبود روغن خوراکی در بازار سبب ایجاد نارضایتی و گله مندی شهروندان در ارومیه شده است.

به گزارش ایلنا، روغن یکی از اقلام پر مصرف در سبد خانوارها است که از چندی قبل عرضه این محصول خوراکی  در بازار کاهش پیدا کرده است.کاهش عرضه از یک‌سو و افزایش تقاضا از سوی دیگر و همچنین ورود دلالان به بازار، قفسه بسیاری از فروشگاه‌ها را ازانواع روغن خوراکی خالی کرده است.گران‌فروشی،کم فروشی و زور‌فروشی در بسیاری از فروشگاه‌ها تبدیل به عادت شده است و  در این بین حرف‌های مسئولان درباره تامین روغن نباتی در بازار تنها در حد وعده باقی مانده است.

    روغن نباتی با کد ملی عرضه می شود

محمد زاده مشتری یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در گفت و گو با ایلنا بیان کرد:چند روز پیش برای خرید روغن خوراکی به پنج فروشگاه زنجیره ای مراجعه کرده‌ام و با قفسه های خالی روغن مواجه شدم.

وی افزود: در برخی از فروشگاه‌ها روغن نباتی جامد با کد ملی عرضه می‌شود و باید چند ساعت در صف منتظر بمانیم تا نوبت به ما برسد.

محمد زاده با بیان اینکه مسئولان مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی توصیه می‌کنند گفت: متاسفانه حرف و عمل مسئولان با هم فاصله دارد و مردم مجبورند در این روزهای کرونایی صبح در صف روغن و عصر در صف مرغ باشند.

احمدی یکی از مغازه‌داران ارومیه در گفت وگو با ایلنا با ابراز گله مندی از شرکت‌های پخش روغن خوراکی گفت: شرکت‌های پخش برای توزیع روغن ما را مجبور به خرید دیگر محصولات خود اعم از کیک و ماکارونی می‌کنند.

وی افزود: برخی از محصولاتی که شرکت های پخش مواد غذایی عرضه می کنند فاقد کد بهداشتی هستند و برخی دیگر نیز از برند های ناشناخته می باشند.

وی همچنین با اشاره به نبود نظارت کافی بر بازار عرضه روغن افزود: متاسفانه برخی از همکاران با احتکار این کالای اساسی باعث نایاب شدن این محصول در بازار شدند.

مدیر یکی از  فروشگاه های  زنجیره ای در گفت و گو با ایلنا گفت: برای کنترل بازار، هفته ای یک بار در این فروشگاه روغن عرضه می شود.

وی افزود: قرار بود روغن با کد ملی سرپرستان خانوار ارائه شود که با شکایت برخی خریداران این امر منتفی شد و متاسفانه برخی از خریداران اقدام به خرید چندین روغن می‌کنند و این امر باعث شده شهروندان بسیاری نتوانند روغن تهیه کنند.  

     کمبود روغن در ارومیه و استان نداریم

احمد دهقان معاون توسعه تجارت و امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع اقلام اساسی با قیمت دولتی طی ۲ ماه بهمن و اسفند امسال در این استان توزیع شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است. 

دهقان افزود: از این مقدار، ۶ هزار تن روغن نباتی بوده که در حال توزیع با همراهی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در آذربایجان غربی است.

به گفته دهقان کمبود روغن در ارومیه و استان وجود ندارد.

براساس مشاهدات عینی خبرنگار ایلنا  اغلب قفسه های روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارومیه  خالی بوده و شهروندان از نایاب بودن این ماده خوراکی در شهر ارومیه ناراضی هستند.در برخی فروشگاه‌ها نیز  روغن خوراکی دوبرابر قیمت روی جلد عرضه می شود. همچنین در روزهای کرونایی شهروندان در صف های طولانی منتظر خرید روغن هستند و در برخی فروشگاه ها روغن با کد ملی عرضه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز