خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان خبر داد:

تشدید نظارت‌ها‌ با کمبود مرغ در بازار آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۴۹۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات پیش آمده در بازار مرغ استان، گفت: از ۱۵ بهمن امسال، ۸۷۰ مورد بازرسی در خصوص تنظیم بازار عرضه و فروش مرغ در این استان انجام شده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا بابایی با اشاره به تشدید نظارت ها در بازار گفت: از ۱۵ بهمن امسال، ۸۷۰ مورد بازرسی در خصوص تنظیم بازار عرضه و فروش مرغ در این استان انجام شده که در این مدت، ۸۳ پرونده تخلف صنفی در این رابطه تشکیل شده است.

وی افزود: این پرونده‌ها به ارزش ۱۷ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال بوده که برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در راستای نظارت و بازرسی بر عملکرد مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های این استان پنج فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شده و این پرونده‌ها با ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بابایی اذعان داشت: ۲ فقره پرونده تخلف صنفی نیز برای کشتارگاه‌های مرغ تشکیل و این پرونده‌ها به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال بوده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کمبود گوشت مرغ در سطح عرضه خروج غیر قانونی مرغ زنده و کشتار شده به مقصد استان‌های دیگر کشور با قیمت بالاتر است، عنوان کرد: این سازمان با هماهنگی نیروی انتظامی در صورت مشاهده حمل و نقل بدونه مجوز بهداشتی و غیرقانونی توقیف و با عاملان آنها برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن تخم‌مرغ نیز نیاز این استان است که در حال حاضر با تلاش همکاران و فعالان صنف تخم‌مرغ فروشان به تعادل و ثبات نسبی رسیده‌ایم.

بابایی گفت: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه بین ۲۰۵ تا ۲۳۰ تن است که میانگین تولید استان نیز ۲۱۸ تن برآورد می‌شود.

وی یادآور شد: قیمت گوشت مرغ برای مصرف کننده همان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که فروش با قیمت بالا تخلف محسوب و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی به جد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز