خبرگزاری کار ایران

به همت کانون عاشیق‌های حوزه هنری آذربایجان غربی؛

ویژه‌برنامه «آتالار آتاسی» در ارومیه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۶۹۴

ویژه‌برنامه «آتالار آتاسی» به همت کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی ( ع ) با حضور جمعی از هنرمندان عاشیق از شهرستانهای ارومیه، خوی و سلماس و علاقمندان این موسیقی غنی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ویژه‌برنامه «آتالار آتاسی» به همت کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی ( ع ) و روز پدر با حضور جمعی از هنرمندان عاشیق از شهرستانهای ارومیه، خوی و سلماس و علاقمندان این موسیقی غنی در سالن اجتماعات شیخ صفی الدین اورموی حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

داریوش علیزاده، کارشناس موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی، در ویژه برنامه «آتالار آتاسی» طی سخنانی گفت: اساس و بنیان موسیقی عاشیقی بخصوص در مکتب ارومیه بر پایه تبلیغ اصول و مبانی حقیقت هستی و ارشاد جامعه و همچنین سوق دادن مردم به ارزش‌ها و زیبایی‌های معنوی بنیاد نهاده شده است که در این راستا تعریف و تمجید از جایگاه پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) در قالب هنر موسیقی، شعر و داستان جایگاه خاصی دارد.

وی ادامه داد: تاریخ گواه و شاهد این موضوع است که هنرمندان عاشیق همواره در پی کشف و معرفی حقایق مادی و معنوی در جهان پیرامون خود بوده‌‌اند و هنرمندانی بودند که در این راستا جان خود را از دست داده و نامشان در صفحه تاریخ ثبت شده است.

به گزارش ایلنا، کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی بیش از این طی یک‌ماه گذشته دو ویژه برنامه موسیقی محلی به نام‌های «آنالار آناسی» و «انقلابین سسی» به ترتیب با موضوع روز مادر و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دهه فجر را برگزار کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز