خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدئو کنفرانسی منتظری؛

دادستان جدید ارومیه معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۶۷۷

دادستان جدید ارومیه با حضور ویدئوکنفرانسی دادستان کل کشور در دادگستری ارومیه معرفی و از زحمات دادستان پیشین قدردانی شد.

به گزارش ایلنا، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: امروز قوه قضائیه در آزمون بزرگی از خدمت و پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد و سند تحول قضایی و دستورالعمل‌ها و اسناد بالادستی این مسیر را روشن کرده است.

علی اکبر گروسی افزود: سند تحول قضایی از افتخارات بزرگ دستگاه قضایی و نظام جمهوری اسلامی ایران و دارای محورهای عملیاتی متعدد است و تمامی کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی استان اهتمام جدی و کاملی در جهت پیاده سازی این سند مترقی دارند.

وی ادامه داد: بخشی از اجرای سند مربوط به بقیه دستگاه‌ها به خصوص دولت و سایر سازمانها و نهادهاست که ارتباط بسیار مناسب و صمیمانه ای در این زمینه برقرار شده و امیدواریم این سند در استان به نحو مطلوب اجرا شود تا مردم از برکات این سند تحولی بهره مند شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی در اجرایی کردن سند تحول قضایی توجه به حقوق عمومی، بیت المال و اراضی ملی با جدیت و قدرت و توان بالا عمل می‌کند و تاکنون هزار و ١٠٣ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و یک‌هزار و ١٠٩ هکتار از اراضی زراعی اعاده به وضع سابق شده است.

گروسی افزود: در زمینه حمایت از تولید و واحدهای تولیدی نیز آذربایجان غربی پیشگام بوده و هیچ واحد تولیدی در استان نبوده که به دلیل محکومیت قضایی تعطیل شود؛ در این زمینه در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۴۰ واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته و مشکلات ۳۴ واحد تولیدی در شورای پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است. 

وی بیان کرد: ۲۲ واحد تولیدی تعطیل شده یا دچار مشکل با حمایت دستگاه قضایی استان به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از مواردی که مورد توجه دستگاه قضایی استان است، مساله کاهش جمعیت کیفری بوده که با اقدامات صورت گرفته میزان جمعیت کیفری استان ۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: آذربایجان غربی دارای رتبه ۲ کشوری استفاده از پابند الکترونیک بوده و در صدور مجازات‌های جایگزین حبس نیز عملکرد خوبی داشته به طوری که میزان استفاده از مجازات جایگزین حبس نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

در پایان این مراسم حسین مجیدی به عنوان دادستان جدید ارومیه معرفی و از خدمات سال های اخیر، مصطفی حبیبی در این خصوص قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز