خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبرداد:

برگزاری مانور سراسری قطعی برق سایت‌های تلفن همراه در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۳۹۵

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: با اعلام آمادگی استان و موافقت مشاور وزیر و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات مانور سراسری قطعی برق سایت‌های تلفن همراه در آذربایجان غربی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، قاسم جلیلی‌نژاد در نشست کارگروه مدیریت بحران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور پورابراهیمی رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مانور سراسری قطعی برق سایت های تلفن همراه استان در جهت ارتقاء آمادگی اپراتورهای تلفن همراه و سنجش میزان تاب آوری سایت ها در مواجهه با مخاطرات طبیعی انجام می شود.

رئیس کارگروه مدیریت بحران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: مراکز مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه باید با تأمین برق اضطراری از طریق دیزل ژنراتورها و یا باتری های خشک تداوم عملکرد در زمان وقوع حوادث را داشته باشند.

وی برگزاری مانورهای مشترک پدافند غیرعامل شرکت‌ها و ادارات حوزه ICT استان را نقطه عطفی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف قسمت های مختلف این حوزه دانست و این امر را موجب تقویت پایداری هر چه بیشتر زیرساخت های ارتباطی استان بر شمرد.

جلیلی نژاد تصریح کرد: با توجه به حادثه خیز بودن استان و وقوع ۲۶ نوع از ۳۶ حادثه طبیعی ایران در آذربایجان غربی نیاز به پیاده سازی رادیوترانک به منظور حفظ ارتباطات در مواقع بحرانی ضروریست.

در ادامه جلسه ایجاد مسیر پشتیبان برای فیبر نوری شهرستان تکاب و استقرار بالن ارتباطی در استان به واسطه شرایط جغرافیایی استان و حادثه خیز بودن منطقه برای ایجاد ارتباطات ضروری در مواقع بحران پیگیری و مورد بحث قرار گرفت.

جعفری مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در این نشست ضمن تقدیر از همکاری مجموعه ICT در مواقع بحران گفت:با توجه به شرایط خاص جغرافیایی استان و حادثه خیز بودن منطقه تحقق موارد مطروح شده برای عبور از حوادث و ایجاد پایداری شبکه ارتباطی بسیار ضروری است .

پورابراهیمی رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات در پایان ضمن تقدیر از انسجام و همکاری مطلوب مجموعه ICT استان عنوان کرد: آرامش موجود در منطقه با وجود شرایط بحرانی حاکی از تلاش های شبانه روزی مسئولان مربوطه است.

وی افزود: موارد مطروحه در وزارت ارتباطات پیگیری و در اسرع وقت تصمیمات لازم در جهت رفع موانع موجود اتخاذ می شود.

پورابراهیمی با تاکید بر اجرای سیاست وزارت ارتباطات در بخش پدافند غیرعامل گفت: اهداف بخش پدافند غیر عامل بهبود فضای تعامل بین سازمانی در حوزه های مختلف ICT  است به نحوی که همه آنها مکمل یکدیگر بوده و در نهایت تمام تلاش ها به پایداری ارتباطات جهت تسریع در مقابله با بحران می انجامد که این موضوع در آذربایجان غربی به نحو مطلوب وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز