خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

آغاز موج چهارم بیماری کرونا در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۷۰۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از آغاز موج چهارم بیماری کرونا در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جواد آقازاده در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز موج چهارم بیماری کرونا در استان گفت : در حال حاضر ۲ شهرستان چالدران و پلدشت در وضعیت آبی بوده و پنج شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

وی افزود: به دلیل برخی شرایط خاص در استان، شیوع ویروس با سرعت بیشتری نسبت به سایر استان ها پیشرفت می‌کند که از جمله این عوامل می‌توان به بالا بودن تراکم جمعیت نسبت به مساحت استان، مبادی‌های ورودی با کشورهای همسایه، بالا بودن جمعیت سالمند استان و همچنین بالا بودن میزان بیماری‌های زمینه‌ای در استان اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ابراز کرد: شهرهایی که وارد وضعیت نارنجی شدند باید بسیار جدی گرفته شوند و بر روی مرزهای استان محدودیت اعمال شود.

وی درباره تزریق واکسن اسپوتنیک وی در استان گفت: تاکنون واکسن به ۳۶۰ نفر از کادر درمان تزریق شده است که خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر عوارض این واکسن اعلام نشده است.

آقازاده تصریح کرد: موج سوم بیماری که ۸۶ روز به طول انجامید موج سهمگینی بود، به طوری که به طور متوسط در روز ۵۰ نفر فوتی مثبت و ۱۵ نفر فوتی محتمل را در استان شاهد بودیم که آمار بسیار بالایی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های اعمالی و جدیت در اجرای محدودیت‌ها، آمار موج سوم در استان به صورت عمودی کاهش یافت.

وی درباره عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پس از موج سوم بیان کرد: پس از موج سوم عادی‌انگاری و مراسماتی که در استان برگزار شدند و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات اجتماعات موجب گردش ویروس در استان شده است.

به گفته آقازاده نتیجه  ۴۵ درصد از تست های روزانه انجام شده برای کرونا در استان مثبت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز