خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

سهم ۳۸ درصدی بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۵۶۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از سهم ۳۸درصدی بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال استان در طول هشت سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، رسول جلیلی در آیین بهره برداری از ۱۳۹ پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی کشاورزی استان و سی و پنجمین مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی آذربایجان غربی که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری کشورمان برگزار شد، گفت: از سال ۹۲ تاکنون با بهره برداری از طرح‌های کشاورزی برای ۲۱ هزار و ۱۶۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه  متوسط اشتغال کشور در بخش کشاورزی ۱۸ درصد بوده گفت: سهم آذربایجان غربی در  اشتغال  به ۳۸ درصد رسیده است، که نشان دهنده اهمیت اشتغال  در بخش کشاورزی در استان است.

جلیلی ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون، تعداد ۶ هزار و ۱۰۲ پروژه کشاورزی در سطح استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال با  ایجاد یا تثبیت اشتغال برای ۲۱ هزار و ۱۶۴ نفر به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: ۴۴۴ نفر کشاورز نمونه شهرستانی در سطح استان همزمان با دهه فجر تجلیل می شود که از این تعداد ۸۴ نمونه استانی و ۶ نفر نمونه ملی و یک نفر شایسته تقدیر در سطح ملی است.

جلیلی اهداف اصلی مجموعه را مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، افزایش درآمد بهره‌برداران، رونق تولید و تامین امنیت غذایی مردم عنوان کرد و افزود: طبق مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۳ تاکنون، کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و آزادسازی آن به سمت دریاچه ارومیه محقق شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند صادرات سیب آذربایجان غربی اضافه کرد: با موافقت تهاتر صادرات سیب با میوه های گرمسیری از جمله موز امیدواریم شاهد حل مشکل صادرات سیب در استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز