خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه مبارک فجر؛

اولین مرکز نیکوکاری خانه کارگر آذربایجان غربی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۳۳۲

همزمان با دهه مبارک فجر اولین مرکز نیکوکاری خانه کارگر آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در سومین روز از ایام الله دهه فجر و با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی، دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اولین مرکز نیکوکاری خانه کارگر آذربایجان افتتاح شد.

سعید مصطفی نژاد دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی در این مراسم  گفت:خانه کارگر از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا، در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده اقدام به تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین این افراد کرده است.

مصطفی نژاد افزود: با توجه به اینکه بسیاری از واحد های تولیدی از کرونا آسیب دیده و اقدام به تعدیل نیرو کرده اند برای حمایت از این کارگران اقدام به تاسیس مرکز نیکوکاری خانه کارگر صورت گرفت.

وی هدف از تاسیس این مرکز را اجرای آرمان های بلند فقر زدایی و عدالت گستر در استان بیان کرد و گفت:این مرکز در صدد تقویت و گسترش نیروی آگاه در جامعه کارگری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی همچنین از کمک یک میلیارد و ۹۰ میلیون ریالی این مرکز به کارگران آسیب دیده در طول دو ماه خبر داد و گفت:این کمک ها در قالب سبد های معیشتی و ایجاد اشتغال برای کارگران بیکار تحت پوشش این مرکز و یا خانواده این کارگران بوده است.

رئیس مرکز نیکوکاری خانه کارگر آذربایجان غربی از دیگر اقدامات انجام شده این مرکز برای اعضای تحت پوشش خود را اهدای پک های بهداشتی و شب یلدا عنوان کرد.

راه اندازی اولین مرکز نیکوکاری کار آفرینی در  اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی

عبادی مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در مراسم‌افتتاح مرکز نیکوکاری خانه کارگر آذربایجان غربی گفت:با توجه به مشکلات کاری کارگران و همچنین مساعدت های کمیته امداد امام خمینی«ره» استان در این رابطه, مرکز نیکوکاری کار آفرینان در استان راه اندازی می شود.

عبادی افزود: کمیته امداد آذربایجان غربی در راستای حمایت از واحد های تولیدی راکد و بازگشت این واحد ها به چرخه تولید اقدام به ارایه تسهیلات ویژه ای کرده که هر واحد تولیدی با به کار گیری  تعدادی از مددجویان تحت پوشش این نهاد می تواند از این تسهیلات استفاده کند.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا تعدیل نیروی واحد های تولیدی,  ۲۵هزار نفر از کارگران برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه ثبت نام کرده بودند که با استعلامات صورت گرفته  ۱۸ هزار نفر واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند و هم اکنون بیمه بیکاری خود را دریافت می کنند.

وی همچنین از پرداخت یارانه دستمزد یک هزار و ۲۲۵ نفر از کارگران استان خبر داد.

در پایان این مراسم با قرعه کشی در بین افراد حاضر در این مراسم به تعدادی از حضار هدایایی از طرف مرکز نیکوکاری خانه کارگر اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز