خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

کاهش جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۲۵۸

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی از تاثیر مثبت کنترل‌ها و نظارت‌ها برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان خبر داد و گفت: نظر به گستردگی مرزهای استان و بالا بودن نرخ جرایم در آذربایجان‌ غربی نتایج حاصله نشان دهنده وضعیت خوب در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

به گزارش ایلنا، گروسی  در پنجمین جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان به گسترش دادرسی الکترونیک تاکید کرد و با اشاره به اینکه به منظور گسترش دادرسی الکترونیک تاکنون ۲۸ نقطه در دادگستری استان و ۲۲ نقطه در زندانهای استان تجهیز شده اند، یادآورشد: تاکنون یک هزار و ۱۰۵فقره رسیدگی در سطح استان از طریق دادرسی الکترونیک صورت گرفته است، افزود: علاوه بر این در کلیه حوزه های قضایی نیز امضای الکترونیک برای زندانیان فراهم شده است.

وی افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت دادرسی الکترونیک با توجه به فراهم شدن زیرساختهای لازم باید با جدیت پیگیری شود چرا که از مزایای آن صرفه جویی چشمگیر در هزینه ها و نیز امنیت بالای این نوع دادرسی است همچنین آفت ها و آسیب‌هایی که در دادرسی معمولی وجود دارد همگی در دادرسی الکترونیک منتفی است.

رئیس کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان با بیان اینکه پایش و غربالگری زندان‌ها یکی از سیاست‌های بسیار مهم و اساسی قوه قضائیه است و بصورت مداوم و مستمر در کل استان در حال اجرا است، گفت: در ۹ ماهه سال جاری به تعداد هفت هزار و ۵۰۳ نفر از زندانیان واجد شرایط مرخصی در حین مدت محکومیت و به تعداد یک هزار و ۷۹۷ نفر دیگر مرخصی پایان حبس اعطاء شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان استفاده از ارفاقات پیش‌بینی شده در قوانین برای زندانیان واجد شرایط به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیز بهره گرفته است، اظهار کرد: طی ۹ ماهه سال جاری تعداد ۸۱۶ مورد آزادی مشروط، ۳۵۹ مورد تعلیق اجرای مجازات، ۴۸۱ مورد عفو، ۴۴۱ مورد توقف اجرای مجازات و ۱۵۰ مورد قبولی ادعای اعسار زندانیان در کارنامه خود دارد.

این مقام قضایی افزود: کنترل‌ها و نظارت‌هایی که در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها صورت گرفته بسیار تاثیر گذار بوده اند و نظر به گستردگی مرزهای استان و بالا بودن نرخ جرایم در استان نتایج حاصله نشان دهنده نتایج خوب در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز