خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور انجام می‌شود؛

اجرای کامل سامانه شهروندسپاری در ارومیه با حضور مسئولان آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۵۳

مراسم رونمایی از فاز اول سامانه شهروند سپاری منطقه پنج ارومیه برگزار شد

به گزارش ایلنا، همزمان با آغاز دهه فجر امسال،آیین رونمایی از فاز اول سامانه شهروند سپاری شهرداری منطقه پنج شهرداری ارومیه با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

با افتتاح این سامانه تمامی خدمات حوزه شهرسازی و استعلامات مربوطه، شهروندسپاری و همچنین برون سپاری شده و نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری نخواهد بود.

حسین بخشایشی رئیس شورای شهر ارومیه در آیین رونمایی از فاز اول سامانه شهروندسپاری منطقه پنج شهرداری ارومیه گفت: شهرداری ارومیه در سطح کشور در حوزه ارائه خدمات الکترونیک حائز رتبه دوم کشوری بوده و این شهر  جزء پنج شهر پایلوت شهر هوشمند کشور است.

او افزود: راه اندازی سامانه شهروندسپاری باعث کاهش تجمع شهروندان در مناطق شهرداری و در نتیجه کاهش  شیوع کرونا می شود که موجب ارتقای سلامتی شهروندان است.

رئیس شورای شهر ارومیه اظهار کرد: بستر و زیر ساخت دسترسی به خدمات الکترونیکی فراهم شده  اما تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

قاسم جلیلی نژاد نیز در این مراسم اظهار کرد:  تمامی فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات استان از سوی ما رصد می شود .

وی افزود: فیبر نوری زیرساخت اصلی شهر هوشمند است و شهرداری ارومیه با ایجاد زیرساخت فیبرنوری اختصاصی، تمامی بستر لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند را فراهم کرد و این اتفاق بسیار مثبتی برای آینده شهر ارومیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت:  سلامت جسمی و روانی، کاهش ترافیک، پیشگیری از مشکلات زیست محیطی، افزایش بهره وری اقتصادی و کاهش هزینه ها از جمله مزایای ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری است که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

اجرای کامل سامانه شهروندسپاری برای اولین بار در کشور

یاسر اسدپور نیز به عنوان سخنران پایانی این مراسم اظهار کرد: امروز اتفاق خیلی بزرگی در ارومیه رقم می خورد و برای اولین بار در سطح کشور سامانه شهروندسپاری به صورت کامل اجرا می شود.

وی افزود: امروز در سطح منطقه پنج به صورت کامل استعلامات شهرسازی برون سپاری شده و از طرفی در تمامی دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمی آموزش های لازم از سوی سازمان ارائه شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: امید است بتوانیم تا پایان سال با حمایت های شورای اسلامی شهر و شهرداری در تمامی مناطق پنج گانه سامانه شهروندسپاری را به صورت کامل راه اندازی کنیم و ان شاء الله بتوانیم سال آینده صدور پروانه و مجوز ساخت را نیز برون سپاری کنیم.

اسدپور ادامه داد: هدف شهر و شهرداری هوشمند مهیا کردن زندگی بهتر و آسایش و رفاه برای شهروندان است و اگر بتوانیم با استفاده از گسترش هرچه بیشتر خدمات الکترونیکی قدمی در این راستا برداریم موفق عمل کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز