خبرگزاری کار ایران

تحقق ۹۸ درصدی اشتغال در حوزه گردشگری آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۹۵۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از تحقق ۹۸درصدی اشتغال در حوزه گردشگری استان خبر داد.

 جلیل جباری، در گفتگو با ایلنا با اشاره به  وجود دو اثر فاخر جهانی تخت سلیمان و قره کلیسا در استان گفت:با وجود این دو اثر، استان از ظرفیت‌های گردشگری بالایی برخوردار است.

 وی همچنین از ۲ پایگاه میراث ملی بسطام قره‌ضیاءالدین و تپه حسنلو نقده به عنوان دیگر ظرفیت‌های گردشگری استان نام برد.

جباری  آمار گردشگران ورودی به استان در سال ۹۳ را  ۵۴۵ هزار نفر بیان کرد و گفت:  این تعداد در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۲ میلیون نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی  یکی از اقدامات مهم  میراث فرهنگی  برای توسعه گردشگری در استان را سرمایه گذاری در این بخش عنوان کرد و گفت: مجتمع تفریحی باری ارومیه یکی از طرح های شاخص گردشگری در استان است در جهت توسعه این مجتمع و فعالیت مجدد آن  با مساعدت بانکها سرمایه گذاری  صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۴۵۰ میلیارد تسهیلات جدید در اختیار استان قرار گرفته که از این‌ میزان ۱۰۰ میلیارد آن برای طرح های گردشگری درنظر گرفته شده است.

جباری با اشاره به اشتغال‌زایی در ۱۰ ماهه سال جاری گفت: هدف‌گذاری سال جاری به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای یک هزار و ۷۷۱ نفر بود که از این میزان اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۵۵۸ نفر تحقق یافته است.

وی مجموع خسارت‌های وارد شده  از زمان شیوع کرونا را نزدیک به ۱۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیشترین خسارات در بخش‌های گردشگری، هتل‌ها، آژانس‌های‌ مسافرتی، سرمایه‌گذاری و کاهش فروش در فروشگاه‌های صنایع دستی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود:‌طی ۱۰ ماهه سال جاری ۶۴ نفر از سودجویان و حفاران غیرمجاز در استان دستگیر شده و در این راستا ۲۴ پرونده در دستگاه‌های قضایی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: ایجاد خانه خلاق صنایع دستی با انعقاد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری استان از مهم‌ترین اقداماتی است که در حوزه صنایع دستی در استان صورت خواهد گرفت‌ و همچنین بیش ار ۵۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان بسته‌های حمایتی نقدی و غیرنقدی دریافت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز