خبرگزاری کار ایران

با حضور هنرمندان کانون عاشیق‌های حوزه هنری؛

مراسم گرامیداشت« هفته فرهنگی ارومیه» برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۳۷

مراسم گرامیداشت «هفته فرهنگی ارومیه» هفتم بهمن ماه سال جاری با حضور جمعی از هنرمندان «کانون عاشیقای حوزه هنری آذربایجان غربی» در سالن سازمان فرهنگی ، ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استان آذربایجان غربی و مردم ارومیه برگزار شد، عاشیق‌ها «قربان پور ولی، علی کریمی، علی اصغر عبداللهی، میرخلیل میر زینالی و محمد محمودپور» از کانون عاشیقای حوزه هنری آذربایجان غربی قطعه موسیقی محلی با عنوان « آنا وطنیم ارومیه » را با شعری از « محمود صادقپور »( شامی )در مقام « دستان» از « مکتب عاشیقی ارومیه » اجرا کردند.

مسئول مرکز موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی در این خصوص با اشاره بر بخش‌های مختلف در حوزه فرهنگی شهرستان ارومیه ،بر موسیقی عاشیقی این کلانشهر مرزی به عنوان یکی از مهمترین نمادهای فرهنگی و تاریخی ارومیه و معرفی این موسیقی در قالب« مکتب عاشیقی ارومیه »تاکید کرد.

داریوش علیزاده افزود: مکتب عاشیقی ارومیه یکی از غنی ترین و دست نخورده ترین مکاتب موسیقی در مشرق زمین است که با قرنها قدمت بخش عظیمی از آداب و رسوم و تاریخ این منطقه آذربایجان و ماورای آن از چین تا مصر را در خود حفظ کرده و در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت ملی شده است که این مسئله افتخار فرهنگی مناسب برای ارومیه است.

به گزارش ایلنا، هفته فرهنگی ارومیه از دوم بهمن ماه به مناسبت سالروز قیام مردم ارومیه علیه حکومت پهلوی به مدت یک هفته با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این کلانشهر برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز