خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد:

رشد ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۴۷۹

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی از رشد ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: طی سال جاری، ۱۸ تن و ۵۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که بیش از ۴ تن انها از نوع روانگردان‌ها بوده است.

به گزارش ایلنا، شمسعلی حقوردیان رئیس پلیس مبارزه با موادر مخدر آذربایجان غربی، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه معضل اعتیاد و مواد مخدر از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور است، گفت: در سال‌های اخیر با رشد شبکه‌های مجازی، تبلیغات ناصحیح در رابطه با مواد مخدر و بسته‌بندی آنها صورت گرفته است که گاهی حتی به عنوان دارویی برای کاهش وزن و لاغری نیز معرفی می‌شوند.

وی در رابطه با کشفیات مواد مخدر در استان خاطرنشان کرد: طی سال جاری، ۱۸ تن و ۵۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر که بیش از ۴ تن از نوع روانگردان‌ها بوده که نسبت به سال گذشته از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

حقوردیان ادامه داد: ۹۴ باند قاچاق مواد مخدر نیز منهدم شده که رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و همچنین ۷۵۰ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت در رابطه با بحث قاچاق مواد مخدر توقیف شده است.

وی افزود: در بحث قرص های روانگردان نیز مجموع کشفیات ۳۰۸ هزار مورد بوده که در این مورد متخلفین به مقامات قضایی معرفی شده اند و همچنین طی سال جاری ۱۲ هزار نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده و ۸ هزار پرونده تشکیل شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی تصریح کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی نسبت به سال گذشته از رشد ۷۶ درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، یادآور شد: متاسفانه زیرساخت‌های مناسب برای نگهداری معتادان وجود ندارد و با توجه به شیوع بیماری‌ کرونا نیاز است تا خیرین در این مورد ورود کنند.

وی ادامه داد: طی سال جاری ۸۶ هزار و ۳۷۳ نفر در قالب یگان‌های انتظامی، نظامی، محیط‌های آموزشی مدارس و کارگری سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیردولتی مساجد سازمان‌های مردم نهاد آموزش دیده‌اند و همچنین ارائه مشاور رایگان برای شهروندان با رشد ۱۹ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: امسال بالغ بر ۴۰۷ میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های قاچاقچیان موادمخدر کشف و ضبط شده که رشد ۵۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز