خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ارجاع ۴۱ درخواست ثبت اختراع به پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۰۳۴

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۴۱ درخواست ثبت اختراع به پارک علم و فناوری استان ارجاع داده شده که همه طرح‌ها توسط هیات داوران و اساتید استانی بررسی و ارزیابی و نتیجه نهایی در سریع ترین زمان اعلام می‌شود.

علی‌محمد نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اظهار داشت: ۲۵ شرکت در آذربایجان‌غربی دانش بنیان شدند که از این تعداد ۱۳ شرکت آن در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

وی از فعالیت مستقیم  ۵۳۵ نفر  در شرکت‌های فنآور استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۱۷ نفر به صورت پاره وقت و ۳۱۸ نفر به صورت تمام وقت مشغول فعالیت هستند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این اداره تلاش خود را برای جذب نخبگان و به کارگیری آنان در توسعه استان به کار گرفته است، تصریح کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز آذربایجان غربی را با بهره‌مندی از جوانان نخبه فراهم کند.

وی به تعداد اظهارنامه ثبت‌ اختراع ارجاع شده به پارک علم و فناوری استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۴۱ درخواست ثبت اختراع به پارک علم و فناوری استان ارجاع داده شده است که همه طرح‌ها توسط هیات داوران و اساتید استانی بررسی و ارزیابی و نتیجه نهایی در سریع ترین زمان اعلام می‌شود.

نیکبخت به تعداد متضاضیان پذیرش در پارک علم و فناوری استان طی ۶ ماهه نخست امسال اشاره  و عنوان کرد: طی این مدت ۲۷ درخواست از سوی متقاضیان به این مجموعه ارجاع شده که از این تعداد ۱۰ نفر جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان درآمدزایی شرکت‌های فناور فعال در این استان  طی سال گذشته ۵۷۹ هزار و ۱۹۳ میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: همچین میزان صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های فناور ۱۵۲ هزار و ۷۵۰ دلار، و همچنین تعداد شرکت‌های زایشی ایجاد شده در پارک علم و فناوری ۱۰ شرکت بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین طی سال گذشته ۹ محصول از محصولات و خدمات شرکت‌های فناور فعال به ۶ کشور مورد هدف صادر شده است.

وی افزود: طی سال گذشته ۱۱ اختراعات داخلی و یک اختراع خارج تایید و به ثبت رسیده و همچنین ۱۵۸ محصول به ایده تبدیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز