خبرگزاری کار ایران

در شبانه‌روز گذشته اتفاق افتاد؛

ابتلای ۱۲۹ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۷۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان مبتلا شدند.

جواد آقازاده در گفت وگو با ایلنا،بیان کرد: از تعداد ۱۲۹مبتلای جدید تعداد ۶۰ نفر بستری شده‌اند و تنها یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

او افزود: تاکنون سه هزار و ۴۸۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده و ۱۰۳ هزار و ۳۹۳ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، ۳۴۱ بیمار با تشخیص سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری بوده و اقدامات درمانی بر روی آنان در حال انجام است.

آقازاده افزود: از این تعداد، ۲۰۸ نفر مشکوک به کرونا و ۱۳۳ نفر نیز مبتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ هستند.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۴ نفر در مراکز درمانی تحت مراقبت های ویژه و ۲۹ نفر نیز متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تاکید کرد: برای ایجاد روند کاهشی مستمر و کاهش بستری شدگان، مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، رعایت مستمر موارد بهداشتی و خودداری از دورهمی های خانوادگی یک ضرورت اساسی به شمار می رود.

به گزارش ایلنا،بر اساس آمار علوم پزشکی استان، حدود ۷.۵ درصد مبتلایان و نزدیک به شش درصد فوت شدگان بر اثر ابتلا به کرونا در کشور مربوط به آذربایجان غربی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز