خبرگزاری کار ایران

با انجام مراسم تودیع و معارفه؛

دادستان جدید مهاباد معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۱۷۵

مراسم تودیع و معارفه دادستان مهاباد در دادگستری این شهرستان برگزار و پور اکبر به عنوان دادستان جدید این شهر معرفی شد

به گزارش ایلنا، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تشریح جایگاه خطیر دادستانی به عنوان یکی از ارکان مؤثر در دستگاه قضائی بیان داشت: دادستان به عنوان مدعی العموم سمبل و نماد امنیت است و در حفظ حقوق عامه و صیانت از اموال و انفال و منابع ملّی و جلوگیری از ترک فعل مدیران در این رابطه نقش محوری و برجسته دارد و حضور او فی النفسه منجر به احساس امنیت می‌شود. 

رئیس شورای قضایی استان در ادامه ضمن تبیین سیاست های قوه قضائیه و یادآوری مسئولیت رؤسا و دادستان‌ها در عملیاتی کردن سند تحول قضایی به موضوع مقابله جدی با مظاهر فساد پرداخته و افزود: مقابله با انواع مختلف فساد امروزه  مطالبه جدی مردم و مقام معظم رهبری از دستگاه قضا به طریق اولی و سایر دستگاههای حاکمیتی است. علی الخصوص اقسامی از فساد که اعتماد مردم را نشانه گرفته و آحاد مردم را رنج می دهد و مخالف آن صفت امانتی است که در وصف مدیران حاکمیت اسلامی بیان می گردد، در حالیکه باور دینی ما بر این است که مدیر هم مسئولیت اش و هم اموالی که در اختیارش قرار داده شده امانت است و حق تخطی از آن را ندارد.

گروسی در ادامه تأکید کرد: قوه قضائیه در مقوله مبارزه با مظاهر فساد هیچ گونه خط قرمزی را نمی شناسد و هر شخص و مکانی که در موضع فساد قرار گیرد با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی و سایر مراجع مرتبط ورود خواهد کرد و ناخوشایندی و تکدّر افراد و اشخاص منتفع از تضییع اموال عمومی و بیت المال مانعی در انجام وظایف و مبارزه با فساد در قوه قضائیه نخواهد بود و در صیانت از نیروها و مدیران انقلابی و دلسوز نظام مصمم و جدّی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز خط فکری دشمن در حوزه نرم افزاری ایجاد ناامیدی در صفوف آحاد مردم است و تلاش می نماید تا القاء نماید که مدیرانی که در نظام جمهوری اسلامی هستند شایستگی مدیریت ندارند و از شایستگان انتخاب نشده، لذا بایستی عملکرد فرد فرد ما بگونه ای باشد که نتیجه و خروجی آن موجب بالا رفتن اعتماد عمومی مردم به نظام و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضائیه شود.

رئیس کل دادگستری استان در خاتمه ضمن تأکید بر تلاش جدی در ختم بحث پرونده های رسوبی و معوقه تا پایان سال جاری و ارتقاء رتبه ابلاغ الکترونیکی و استفاده از تمامی ظرفیت های دادرسی الکترونیکی و اعمال مجازات های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانها و اهتمام جدی در حمایت از تولید در راستای پیگیری سیاست اقتصاد مقاومتی و منویات ریاست معظم قوه قضائیه را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم پور اکبر به عنوان دادستان جدید مهاباد معرفی و از زحمات و خدمات حیدری دادستان سابق که به افتخار بازنشستگی نائل آمده است تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز