خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی خبر داد:

پرداخت بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه درمان به بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۹۸۰

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: بیمه سلامت استان در ۹ ماه سالجاری برای درمان بیماران کرونایی ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

به گزارش ایلنا، فریده جعفری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان بیماران بستری و ۷۰ درصد هزینه درمان بیماران سرپایی کرونایی زیرپوشش بیمه «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» را متقبل می‌شود.

جعفری افزود: در ۹ ماه سالجاری برای درمان بیماران کرونایی ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بیمه سلامت هزینه شده است که این میزان هزینه برای ۱۱هزار و۷۸۶ هزار پرونده بستری در استان پرداخت شده است.

وی افزود: امکان دریافت دفترچه بیمه سلامت برای بیماران کرونایی فاقد پوشش بیمه پایه، روی تخت بیمارستان فراهم شده و به دلیل شیوع بیماری کرونا ارزیابی وسع به ثبت نام رایگان تغییر یافته است.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت در سال جاری با توجه به زحمات و تلاش جهادگونه کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا، مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز رادیولوژی، تصویربرداری، کلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها و مراکز درمان طرف قرارداد که به سیستم الکترونیکی متصل‌ هستند را به روز تسویه کرده ‌است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به مجموع هزینه‌کردهای این نهاد بیمه‌گر طی امسال، گفت: بیمه سلامت استان امسال ماهانه ۵۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است.

به گفته وی، این سازمان بیمه گر حدود ۲ میلیون نفر را در این استان تحت پوشش دارد که حدود ۶۱ درصد از جمعیت بیمه شده آذربایجان‌غربی را شامل می‌شود.

جعفری ادامه داد: ۸۵ درصد از تعداد کل بیمه شدگان سلامت در آذربایجان‌غربی جزو صندوق های روستایی و همگانی هستند که بدون پرداخت حق بیمه از خدمات بیمه‌ای بهره می برند.

وی اضافه کرد: از مجموع بیمه شدکان سه هزار و ۸۹۷ نفر جزو بیمه شدگان خاص از جمله: دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی، هموفیلی و M.S هستند و از بیشترین خدمات بیمه ای بهره می برند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک در کاهش تقاضاهای القایی بسیار تاثیرگذار بوده به نحوی که این امر به اقتصاد سلامت و هزینه کرد درست منابع کمک قابل توجهی نیز خواهد کرد، گفت: بررسی فنی و علمی نسخ و جلوگیری از تعدد و تداخل دارویی از دیگر مزایای نسخه‌نویسی الکترونیک است.

وی با بیان اینکه نسخه الکترونیک باعث ارائه خدمت هر چه بهتر به بیمه‌شدگان می‌شود، افزود: این موضوع علاوه بر افزایش دقت در نسخه نویسی باعث کاهش خطای پزشکی در نوشتن نسخه و پیچیدن دارو در داروخانه ها با توجه به کد دارو می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: با الکترونیکی شدن فرآیند نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی در لحظه امکان رهگیری اطلاعات و خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان در مراکز مختلف درمانی وجود دارد که باعث بهبود کارآیی و بهره وری، کنترل و نظارت و مدیریت پرداخت و دریافت مالی بیمار و مراکز درمانی و در برآیند کلی شفاف‌سازی ارائه خدمات در حوزه سلامت می‌شود.

جعفری با بیان اینکه ۹۷ درصد مراکز، داروخانه‌ها و موسسات تصویربرداری و آزمایشگاهی و ۹۵ درصد مطب‌ها در بخش نسخه‌نویسی الکترونیک فعال هستند، اذعان کرد: براساس آخرین آمار ۵۳ هزار ویزیت و ۱۱۷ هزار نسخه‌پیچی به صورت آنلاین بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز