خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان خبرداد:

فعالیت ۱۳ مرکز مشاوره قبل ازدواج در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۹۶۱

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از فعالیت ۱۳ مرکز مشاوره ازدواج و تعالی خانواده در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین حسنی، در جلسه توسعه سازمان‌های مردم نهاد جوانان و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به اینکه مشاوره به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده در جامعه گفت: با ترویج فرهنگ مشاوره در جامعه بسیاری از تنش های اجتماعی و خانوادگی حل می شود.

 وی افزود: ۱۳ مرکز مشاوره ازدواج و تعالی در جهت ترویج مشاوره قبل از ازدواج در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۹ مرکز در ارومیه، ۲ مرکز در بوکان، یک مرکز در پیرانشهر و یک مرکز نیز در اشنویه فعالیت دارند.

حسنی افزود: برای توسعه در جوامع کنونی راهی به جز مشارکت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وجود ندارد و سازمان های مردم نهاد نیز یکی از راه‌های مشارکت در جوامع هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ١١٣ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان استان وجود دارد که بیش از ۹۵ درصد آنها در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای دریافت مجوز سازمان مردم نهاد وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ متقاضی راه اندازی و فعالیت سازمان مردم نهاد هستند که ۱۰مورد آن برای اخذ مجوز به وزارتخانه ارجاع داده شده است.

وی اضافه کرد: شهرهای ارومیه، خوی، بوکان و میاندوآب بیشترین آمار سازمان مردم نهاد حوزه جوانان را دارند که بیشترین آنها در حوزه اجتماعی و سپس حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی و مذهبی و علمی و پژوهشی است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله می‌توانند با توجه به قوانین تاسیس سمن‌ها، اقدام به راه‌اندازی یک سازمان مردم نهاد کنند و در حل مشکلات عمومی جوانان و جامعه مشارکت داشته‌باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز