خبرگزاری کار ایران

رشد ۳۷درصدی وصول مالیات در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۶۰۴

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از رشد ۳۷ درصدی وصول مالیات در استان خبر داد.

حسن کوماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، با اشاره به رشد ۳۷درصدی وصول مالیات در استان،:رشد مالیات اشخاص حقوقی را هفت درصد و سایر منابع را ۴۰درصد عنوان کرد.

کوماسی افزود:عمده وصول مالیات در استان  ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق اشخاص حقیقی و تراکنش های بانکی بوده است.

کوماسی از  ۱۵ گروه شغلی مثل تالارهای عروسی، گردشگری، آرایشگاه‌ها، پوشاک و کیف و کفش، هتل‌ها و غذاخوری ها از مشاغل آسیب دیده ایام کرونا در استان نام برد و افزود: امور مالیاتی در پرداخت مالیات، آنها را مراعات می‌کند.

وی همچنین به مالیات خانه های خالی اشاره کرد و گفت:آماری از خانه های خالی استان برای اخذ مالیات در دست نیست.

کوماسی افزود: تا زمانیکه تعاونی‌ها آمار خانه های خالی را در اختیار امور مالیاتی قرار ندهند نمی‌توان خانه های خالی را شناسایی کرده و از آنها مالیات اخذ کرد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود ماده ۱۶۹  تمامی دستگاه‌ها را مکلف کرده که بانک‌های اطلاعاتی خود را در اختیار سیستم مالیاتی قرار دهندولی متاسفانه این اطلاعات به صورت ناقص در اختیار امور مالیاتی قرار گرفته شده است. اگر اطلاعات مربوطه در سامانه بارگذاری شود امور مالیاتی نیز اقدام به تشکیل پرونده کرده و سراغ صاحب خانه های خالی می رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز