خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی:

اختصاص تسهیلات ۷۵ میلیارد ریالی برای تکمیل مسکن کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۶۴۶

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص تسهیلات ۷۵ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون برای تکمیل تعاونی مسکن کارگری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدجعفر کبیری در گفت‌وگو با خبرنگاران در میاندوآب اظهار داشت: بانک توسعه تعاون برای تکمیل تعاونی مسکن کارگری خط اعتباری ۷۵ هزار میلیارد ریالی ایجاد کرده که به صورت میانگین به ازای هر واحد مسکونی یک میلیارد ریال با بازپرداخت ۱۰ سال اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: تعاونی‌هایی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند تا پایان سال به بانک توسعه تعاون مراجعه کرده و درخواست خود را ارایه دهند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیشتر تعاونی‌های مشکل‌دار در زمینه دریافت تسهیلات با چالش مواجه هستند، بیان کرد: برای این قبیل تعاونی‌ها از محل ماده ۵۲ و منابع داخلی بانک توسعه تعاون اعتباری تصویب می‌شود و همچنین برای جرایم ناشی از دیرکرد تسهیلات تعاونی‌های برتر و فعال بخشودگی اعمال می‌شود.

کبیری تصریح کرد: در میاندوآب نیز وام‌هایی با نرخ ترجیحی برای توسعه فعالیت‌های تعاونی های این شهرستان به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تصویب شد که اعطای این تسهیلات می‌تواند در حل مشکلات تعاونی‌ها موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه‌ای در معاونت امور تعاون وزارت کار برای پیگیری مصوبات سفرهای استانی دایر شده است، گفت: مدت زمان اولیه برای بررسی مصوبات ۲ هفته است ولی تا پایان سال‌جاری مصوبات به صورت مستمر بررسی و پیگیری می‌شود تا به نتیجه برسد.

این مقام مسئول در خصوص پتانسیل تعاونی‌های میاندوآب‌ اذعان کرد: این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کشاورزی و معادن دارد و مهم‌تر از همه از نظر جغرافیایی در جایی واقع شده که ما از محل ماده ۵۶ کمک خواهیم کرد تا راه‌های مواصلاتی میاندوآب‌ به جاده‌های اصلی وصل شود.

وی یادآور شد: همچنین از محل ماده ۵۶ در آذربایجان‌غربی ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های راهسازی نیمه تمام این استان مصوب شد که پیش‌بینی می‌شود طی ۶ ماه آینده بیشتر پروژه‌های نیمه تمام دولتی در بخش راه سازی با محوریت میاندوآب‌ تکمیل و از این ظرفیت گامی در توسعه منطقه برداشته شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی‌ها با تخصیص اعتبار می‌توانند هم نیروی کار جدیدی را به کارگیری کرده و به صورت پایدار آنان را بیمه کنند.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی چالش‌ها و مسائل تعاونی‌های مشکل‌دار آذربایجان‌غربی و بازدید از برخی تعاونی‌ها به این استان سفر کرده بود که شهرستان میاندوآب‌ نیز مقصد سفر این مقام وزارت کار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز