خبرگزاری کار ایران

سرخوش به ایلنا خبر داد:

شناسایی بیش از ۱۸۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۳۰۸

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از شناسایی یک هزار و ۸۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان طی سالجاری خبر داد.

 مهدی سرخوش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه این تعداد کاربری غیرمجاز ۹۹/۵ هکتار را شامل می‌شود، افزود: تعداد ۵۶ مورد از اراضی کشاورزی که با اراضی ملی به مساحت بیش از ۴ هزار هکتار تداخل اصلاحی داشتند، که از ابتدای سال جاری تاکنون در کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده اند.

سرخوش از قلع و قمع بنا و مستحدثات غیر مجاز اجرا شده به تعداد ۲۷۳ مورد به استناد ماده ۳ و تبصره  ۲ ماده  ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها به مساحت ۱۸ هزار و ۸۲۶ هکتار نیز خبر داد و عنوان کرد: این تعداد ۶۱ مورد به استناد احکام صادره قطعی از محاکم قضایی به  مساحت ۵/۲۹ هکتار است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تشدید نظارت ها بر اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی  زراعی و باغی استان که کاداستر در انها انجام شده است ، بیان کرد: تهیه و اجرای نقشه کاداستر اراضی منجر به یکپارچه سازی، سرمایه گذاری مفید، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی و اراضی باغی شامل میزان سطح، موقعیت، پراکندگی، نوع مالکیت و منابع آب اراضی و کمک به کنترل و کاهش مصرف آب بخش کشاورزی می‌شود.

سرخوش اضافه کرد: به منظور حفظ کاربری اراضی کشاورزی، تداوم و بهره وری آنها، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها و روستاهای دارای طرح هادی مصوب جز در موارد ضروری ممنوع است.

مدیر امور ارضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه جهش تولید محدود به صنعت نیست بلکه در حوزه کشاورزی نیز باید با اتکا به دانش روز و مدرن کردن کشاورزی بتوانیم این شعار را عملیاتی کرده و شاهد جهش و رشد قابل توجه تولید به ویژه در حوزه محصولات استراتژیک باشیم، اظهارکرد: در این راستا وظیفه همگانی است که در جهت تأمین امنیت غذایی مردم از اراضی کشاورزی حفاظت و صیانت کنیم.

وی علاقمندی به حضور در مناطق روستایی به دلیل شیوع بیماری کرونا، را از مهمترین دلایل تفکیک اراضی روستایی به قطعات بسیار کوچک اعلام و خاطرنشان کرد: کوچک کردن اراضی کشاورزی استان در سالهای آتی موجب از بین رفتن تولید و نیز خاک به عنوان مهمترین عامل رشد اقتصاد کشاورزی می شود.

سرخوش با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، از بهره‌برداران و دوستداران طبیعت خواست در کنار حفاظت از عرصه‌های کشاورزی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی کشاورزی مراتب را با خط ارتباطی ۱۳۱ با مرکز فرماندهی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز