خبرگزاری کار ایران

روشنی چراغ خانه های 8 روستای آذربایجان غربی در ایستگاه 34 «هر هفته الف ب ایران»

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۰۲۹

طرح برق رسانی به 8 روستا در سی و چهارمین هفته پویش ملی «هر هفته الف ب ایران« توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا، پویش ملی هر هفته الف-ب ایران به ابتکار وزارت نیرو اجرا می شود و طی این طرح هر هفته در یکی از استان‌های کشور طرح هایی در حوزه آب و برق به بهره برداری می رسد.

با تلاش جهادگران آب و برق تا کنون در 34 هفته متوالی طرح های عمرانی زیادی به بهره برداری رسیده و حتی شیوع کرونا نیز مانعی برای اجرای طرح های برق رسانی و حوزه آب وزارت نیرو نبوده است.

هم‌اکنون طرح برق رسانی به 8 روستا در سی و چهارمین هفته پویش ملی «هر هفته الف ب ایران« توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.

به همت تلاشگران صنعت برق آذربایجان غربی تمامی روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند و روستاهایی که جدیدا تعداد خانوار آن ها به بالای 10 خانوار برسد یا برای زمینه سازی مهاجرت معکوس روستاهای زیر 10 خانوار نیز برق رسانی می‌شوند.

با بهره برداری از این 8 طرح برق رسانی به روستاهای آذربایجان غربی 95 خانوار از نعمت برق برخوردار می شوند.

برای اتمام این طرح ها بیش از 16 هزار متر شبکه 20 کیلو ولت هوایی، 2 هزار و 180 متر شبکه توزیع فشار ضعیف و 8 دستگاه پست هوایی با صرف هزینه ای بالغ بر 33 میلیارد و 484 میلیون ریال، احداث شده است.

طرح های افتتاح شده برق رسانی روستایی آذربایجان غربی از شمال تا جنوب این استان پراکنده شده و شامل روستای قزقاپان ترک در فاصله 8 کیلو متری شهر تکاب، روستای قزلجه علیا در فاصله 30 کیلومتری شهر مهاباد، روستای نوروزلو در فاصله 45 کیلومتری شهر شاهین دژ و روستاهای میدان و کانی اسپان از توابع سردشت، در جنوب آذربایجان غربی می‌شود.

روستاهای آرتا کندی و روستای آق تپراق از توابع خوی و روستای قوری ناو در فاصله 30 کیلومتری شهر چالدران شمال غربی ترین شهرستان ایران نیز جزو طرح های افتتاحی سی و چهارمین هفته از پویش هر هفته الف – ب ایران هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز