خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری با شیوه پرداخت بیعانه در سایت‌های تبلیغاتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۹۵۶

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: کلاهبردارن سایبری با درج آگهی‌های دروغین و جعلی در سایت‌های واسط تبلیغاتی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

 سرهنگ اکبر نصرتی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کلاهبرداران با سوء‌استفاده از بستر سایت‌های واسط، با درج آگهی‌های غیر واقعی و تعیین قیمت‌های عمدتا پایین‌تر از عرف بازار از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و این در صورتی است که پس از واریز بیعانه توسط خریدار، کلاهبردار یا همان فروشنده، دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده و از تحویل و یا استرداد وجه یا کالا امتناع می‌ورزد.

او افزود: کلاهبرداران سایبری به صورت گروهی یا انفرادی با استفاده از سیم کارت‌ با هویت نامعلوم و حساب‌های بانکی اجاره‌ای با درج آگهی‌های مختلف در سایت‌های واسط تبلیغاتی از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: کلاهبرداران در برخی مواقع اقدام به فروش محصولات بی‌کیفیت کرده و کاربران را به درگاه‌های پرداخت اینترنتی جعلی هدایت کرده و نهایتاً منجر به برداشت غیرمجاز از حساب مشتریان می‌شوند.

نصرتی ادامه داد:شهروندان تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از واریز هر گونه مبلغی تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند و به ماهیت فریبنده سایر آگهی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و پیا‌م‌رسان‌ها منتشر می‌شود توجه نکرده و پس از رویت کالا نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را با  پلیس فتا درمیان بگذارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز