خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد ؛

ادامه اعتراض صنفی رانندگان اتوبوس شهری ارومیه/تجمع این بار رانندگان مقابل مجلس بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۵۷۳

تعدادی از رانندگان بخش خصوصی درون شهری ارومیه برای پیگیری مطالبات خود برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش ایلنا،تعدادی از رانندگان بخش خصوصی درون شهری ارومیه برای پیگیری مطالبات خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

این رانندگان که از  ۲۹ آذر  نسبت به عدم پرداخت یارانه و برخی کمک های دیگر از سوی شهرداری گلایه مندند  امروز -۸ دی ماه - دست از کار کشیده و  پس  از مدت‌ها   بلاتکلیفی امروز  با حضور مقابل مجلس شورای اسلامی این مطالبه را به گوش نمایندگان ملت رساندند.

وحید جلالزاده نماینده ارومیه نیز با حضور در جمع رانندگان مطالبات و درخواست‌های آنان را شنید.

شهریور ماه امسال نیز رانندگان و بهره برداران اتوبوس‌های بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه نسبت به وضعیت نامناسب معیشتی ناشی از شیوع کرونا دست از کار کشیده بودند، شورای اسلامی شهر ارومیه نسبت به حل پاره ای از مشکلات خانواده بزرگ حمل و نقل مسافر درون شهری، مصوبه ای را نهایی کرد که به دنبال آن همه اتوبوس ها می توانند کمک هزینه بیمه شخص ثالث دریافت کنند و علاوه بر آن، کمک هزینه معیشتی به رانندگان پرداخت شد.

ولی این مصوبه نیز نتوانست مشکلات پیش روی رانندگان و بهره برداران بخش خصوصی را رفع کند و پس از گذشت 3 ماه دامنه جدیدی از اعتراضات بهره برداران و رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی آغاز شد به طوری که 290 اتوبوس بخش خصوصی هفته گذشته اتوبوس های خود را خاموش و با ترک پایانه حمل مسافر عطایی، نسبت به عدم حمایت شهرداری ارومیه از رانندگان بخش خصوصی، اعتراض کردند.

با توجه به اینکه بخش خصوصی عمده تامین کننده اتوبوس درون شهری ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه است اعتراض بهره برداران و رانندگان، سبب شد تا چرخه حمل و نقل عمومی شهر  با مشکل مواجه شود.

 نبود سرویس بهداشتی و نمازخانه در پایانه مسافربری خیابان عطایی ،قطع یارانه بیمه تامین اجتماعی رانندگان،عدم  انتقال سند اتوبوس پس از اتمام تعهد ۱۰ ساله رانندگان،عمل نکردن شهرداری ارومیه به تعهدات خود مبنی بر مصوبه شورای شهر در خصوص تخصیص کمک هزینه بیمه شخص ثالث خودرو، کاهش میزان مسافر و دریافت نکردن هزینه مربوط به صندلی های خالی ناشی از فاصله گذاری اجتماعی که سبب کاهش چشمگیر میزان درآمد رانندگان و بهره برداران شده وعدم افزایش نرخ کرایه های اتوبوس براساس نرخ تورم از دیگر مواردی بود که رانندگان مطرح می کردند.

تمام این مشکلات که مستقیما در معیشت خانواده این رانندگان تاثیرگذاشته ، نیازمند بررسی وچاره‌اندیشی است.  مسئولان شهری ارومیه نیز همگی کمبود بودجه و نبود منابع مالی برای جبران بخشی از خسارت وارده بر پیکره حمل و نقل درون شهری را عامل اصلی عدم حمایت از رانندگان می دانند. اما واقعیت اینکه ریشه مشکلات هر چه که هست دود آن به چشم رانندگان وخانواده هایشان می رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز