خبرگزاری کار ایران

طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با دستور رئیس جمهور افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۸۱

طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه به صورت ویدئو کنفرانس به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه که با همت متخصصان ایرانی ساخته شده امرور به دستور رییس جمهور  به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

طرح سولفات پتاسیم طرحی ارزشمند است که درراستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی در مدت کمتر از ۲۴ ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

با توجه به اینکه اصلی ترین محصول تولیدی در پتروشیمی ارومیه اسید سولفوریک است، برای تبدیل آن به یک محصول با ارزش دیگر، این طرح را در سال ۹۷ آغاز کردیم که محصول آن ۴۹ هزار تن سولفات پتاسیم و ۵۰ هزار تن اسید کلریدریک است.

این طرح، با توجه به شرایط تحریم ظالمانه و عدم حضور کارشناسان خارجی به طور کامل به دست متخصصان داخلی راه‌اندازی شده است.

حسن روحانی در مراسم بهره برداری از واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه بیان کرد: افتتاح بیش از 28 هزار میلیارد تومان طرح در یک روز در بخش پتروشیمی به دست جوانان و متخصصان ایرانی نشانگر قدرت ملت ایران و ضربه بزرگ به استکبار جهانی است.

وی افزود:بیش از 70 درصد از  طرح های افتتاح شده  پتروشیمی در 3 استان غرب کشور، ساخت ایرانی است.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی  در مراسم بهره برداری از سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه بیان کرد:سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با هدف تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم ساخته شده است.

وی افزود:ارزش فروش محصولات سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه که با سرمایه‌گذاری ۷ میلیون دلاری اجرا شده ۴۶۵۰ میلیارد ریال است.

شهریاری ادامه داد:این واحد که امروز توسط رئیس جمهور افتتاح شد سبب اشتغال‌زایی ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در دوران بهره‌برداری و اشتغال‌زایی برای ۷۰ نفر در زمان پروژه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز