خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های معوق در آذربایجان ‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۷۳

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی از تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد پرونده های معوق در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر گروسی امروز در مراسم معارفه دادستان میاندوآب و رئیس حوزه قضایی بخش کشاورز با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه و پیشرفت‌های چشمگیر دو سال اخیر اظهار داشت: این سیاست‌ها به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده و اخیراً نیز اصلاحاتی برای هموار کردن مسیر تحول و سرعت بخشی در اقدامات و ایجاد رضایت‌مندی مراجعان که سرمایه اجتماعی دستگاه قضا هستند اعمال شده است.

وی افزود: امروز قوه قضائیه قوه‌ای تحول محور، پویا و پرتحرک در راستای میثاق ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یعنی قانون اساسی که ملهم از موازین شرع و وحی بوده و در حرکت است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان ‌غربی گفت: موضوع دادرسی الکترونیک هم اکنون محقق شده و سیستم انفورماتیک دستگاه قضا از جمله سیستم‌های پیشرفته است که با به کاربست همه ظرفیت‌های این سیستم بسیاری از آسیب‌ها و معضل‌های نظام سنتی برطرف شده و جلوی هزینه‌های اضافی و گاهی گزاف گرفته شده است.

وی بیان کرد:موضوع دادرسی الکترونیک سبب صرفه‌جویی در وقت مردم و به تبع آن حفظ کرامت آنان در دستگاه شده است و در زمینه رسیدگی به پرونده‌های معوق بیش از 90 درصد پرونده‌های معوق تعیین تکلیف شده و پرونده رسوبی به آن معنا در دادگستری وجود ندارد.

رئیس شورای قضائی آذربایجان ‌غربی در ادامه ضمن قدردانی از دادستان قبلی حوزه قضائی میاندوآب، با تبیین وظایف خطیر دادستان ابراز کرد: این تغییر و تحول و آمدن و رفتن‌ها طبیعت مسئولیت‌ها است و اصل و هدف باید خدمت به مردم و طاعت پروردگار باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر مسئولی یک مدتی متعارف بار مسئولیت را به دوش کشیده و پس از آن جای خود را به نیروهای جدید با خلاقیت‌های ویژه و ابتکارات تازه می دهد تا با استفاده از تجربیات آنان با انرژی مضاعف در تحقق آرمان های نظام مقدس اسلامی تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان اظهار داشت: حضور مستمر دادستان در حوزه قضائی و تعامل جدی توأم با اقتدار و حفظ استقلال دستگاه قضا با مسئولان شهر، اقدامات و تلاش پیگیر در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، حساسیت خاصی در زمینه مبارزه با مظاهر فساد در هر رده و صنف، برخورد بدون اغماض با اشرار و اراذل و اوباش و تعدی کنندگان به امنیت و آرامش مردم، همکاری و همراهی آموزش محور با ضابطان دادگستری، دفاع جدی از کیفرخواست‌ها، مراقبت و صیانت از همکاران در مقابل آسیب هایی که به اقتضاء مسئولیت متوجه آنها است، مواردی بوده که از دادستان‌ها مورد انتظار است.

در پایان این مراسم جهانگیر مسعودی دادستان جدید میاندوآب و مختار اصلانی رئیس جدید حوزه قضایی بخش کشاورز، احکام خود را از گروسی ریاست دادگستری آذربایجان غربی دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز