خبرگزاری کار ایران

نجات از چوبه دار قاتل سردشتی با گذشت اولیای دم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۸۳۱

رئیس دادگستری شهرستان سردشت گفت: با تلاش مسئولان قضایی، معتمدین محلی و اعضای شورای حل اختلاف، رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قتل اخذ شد و محکوم به قصاص از مجازات اعدام رهایی یافت.

به گزارش ایلنا،امیر کشاورزی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل عمد در جریان یک نزاع دسته‌جمعی در سال ۹۱ و صدور حکم قصاص توسط مراجع قضایی، پرونده محکوم‌علیه برای انجام اقدامات صلحی و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم به شعبه سوم شورای حل اختلاف شهر سردشت ارجاع شد تا اقدامات سازشی در سایه حمایت مسئولان قضایی توسط اعضای شورای حل اختلاف در این حوزه قضایی آغاز شود.

وی افزود: در راستای عمل به رسالت ذاتی شوراهای حل اختلاف در حل‌وفصل دعاوی و اختلافات از طریق برقراری صلح و سازش به‌ویژه در پرونده‌های مهمی همچون پرونده‌های مربوط به قتل عمد، اعضای شورای حل اختلاف در این حوزه قضایی موفق به اخذ رضایت از اولیای دم پرونده قتل عمد شدند و موجب بازگشت دوباره محکوم‌علیه به زندگی شدند.

رئیس دادگستری شهرستان سردشت تصریح کرد: خوشبختانه پس از یک سال تلاش و پیگیری مجدّانه اعضای شورای حل اختلاف و تشکیل جلسات متعدد صلحی و استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدان محلی، اولیای دم این پرونده رضایت بی‌قیدوشرط خویش را اعلام و زمینه رهایی محکوم‌علیه از مجازات اعدام را پس از هشت سال تحمل حبس فراهم کردند.

رئیس دادگستری شهرستان سردشت در ادامه ضمن ارج نهادن به عمل خداپسندانه اولیای دم این پرونده در گذشتن از حق خویش و عفو و گذشت محکوم‌علیه خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در  قرآن کریم و احادیث نیز اشاره شده  گذشت خصلت انسان‌های بزرگ است و بی‌شک نجات جان یک انسان و حیات دوباره بخشیدن به وی نیز عملی خداپسندانه و شایسته اجر معنوی و پاداش اخروی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز