خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

شبی متفاوت در آخرین یلدای قرن/ از دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۰۱۱

در فرهنگ ایرانی از دیرباز با پایان فصل پاییز و آغاز فصل زمستان که طولانی‌ترین شب سال است خانواده‌های ایرانی دور هم جمع می‌شدند و این شب را با جمع خانوادگی با اجرای آداب و رسوم قدیمی خود سپری می‌کردند.

به گزارش ایلنا، شب یلدا فرصت و بهانه‌ای برای با هم بودن است و از همین رو، ایرانی‌ها یک دقیقه بیشتربودن این شب را جشن می‌گیرند اما شیوع ویروس کرونا در طی ۱۰ ماه گذشته، جشن شب یلدا را هم مانند بسیاری از آئین‌های ملی و مذهبی متفاوت کرده است.

شب یلدای امسال همه جوره با سالیان قبل متفاوت است چرا که هم آخرین شب یلدای قرن را در پیش داریم و هم با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم.

رسم قدیمی دور همی یلدای امسال بر خلاف سال های گذشته ممکن است به قیمت از دست دادن عزیزان‌مان تمام شود و همیشه این حسرت بزرگ برای ما باقی بماند که چرا به نیت لحظاتی بیشتر بودن با عزیزمان، برای همیشه او را از دست دادیم.

اعمال محدودیت های یلدایی در روزهای شنبه و یکشنبه

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید مردم و اصناف در محدودیت های شب یلدا همکاری کنند و در این راستا، محدودیت‌های شب یلدا در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده اجرا می‌شود.

محمد مهدی شهریاری، با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران مقابله با کرونا در استان تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت نسبتا با ثبات امروز محصول یک همکاری جمعی است.

وی با تاکید بر تداوم همکاری مناسب مردم در پیک دوم بیماری کرونا افزود: متاسفانه اگر حتی بخش کوچکی از مردم همراهی نکنند پیک بعدی بیماری بسیار سخت تر خواهد بود.

 از دور همی های یلدا بپرهیزید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به مردم هشدار داد در صورت برگزاری تجمع‌ های شب یلدا ممکن است شاهد اوج دوباره کرونا در استان باشیم.

جواد آقازاده با اشاره به اینکه کم شدن آمار روزانه کرونا به معنای مهار شدن این بیماری نیست، گفت: هر نوع بی توجهی به دستور العمل ها و دورهمی ها می‌تواند جرقه سرایت این بیماری را شعله ور کند.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا از مردم خواست که از دور همی در این شب پرهیز کنند.

آقازاده با بیان اینکه با اعمال محدودیت ها و رعایت مردم استان از وضعیت قرمز وارد وضعیت نارنجی شده است، افزود: اگر همین روال ادامه یابد استان به سمت وضعیت زرد می رود اما اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند وارد فاز چهارم بیماری خواهیم شد که در این صورت احتمال می رود تعداد بیماران بستری در استان به ۳ هزار نفر نیز برسد که بسیار نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: برای کنترل بیماری کرونا می بایست نکاتی از جمله خودمراقبتی، حمایت و مراقبت از خانواده، مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال و مراقبت افراد دارای بیماری زمینه‌ای جدی باشیم تا استان وارد فاز چهارم بیماری نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز