خبرگزاری کار ایران

با همکاری میراث فرهنگی انجام می‌شود؛

احداث اولین مجتمع نمک درمانی کشور در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۹۹۳

اولین مجتمع نمک درمانی کشور با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سرمایه گذار بخش خصوصی در روستای بند ارومیه احداث می شود.

به گزارش ایلنا، این روز‌ها مردم زیادی در جهان برای درمان بیماری‌های خود به مجتمع های نمکی پناه می‌برند، مجتمع های درمانی نمکی خاصیت ضد باکتریایی دارند و به صورت طبیعی هوا را تصفیه کرده و آلودگی را از بین می‌برند.

نمک درمانی یکی از روش‌های درمانی جدید است که به تازگی برای برخی از بیماری‌های تنفسی و پوستی رایج شده است. وجود دومین دریاچه شور دنیا در آذربایجان غربی باعث می‌شود تا از نمک این دریاچه در جذب گردشگر استفاده بهینه صورت گیرد.

اولین مجتمع نمک درمانی کشور که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سرمایه گذار بخش خصوصی در روستای بند ارومیه احداث می‌شود از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

 پروژه مجتمع نمک درمانی ارومیه در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۵۰ متر مربع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در روستای بند ارومیه در حال احداث است.

احداث این پروژه که از اردیبهشت ماه سال‌جاری آغاز شده و پیش بینی می شود در بهمن ۱۴۰۰به بهره برداری برسد.

ویژگی های این مجتمع درمانی، استفاده آن از لجن دریاچه ارومیه برای لجن درمانی بیماران پوستی و روماتیسمی و ساخت بزرگترین تاب سنتی ایران و ایجاد خط ویژه زیپ لاین دوچرخه است.

در این مجتمع مهد کودک نمکی برای استفاده  بهینه و درمان کودکان مبتلابه عارضه پوستی و ریوی و برونشیت احداث می‌شود.

با بهره برداری از این مجتمع درمانی مقدمات اشتغال برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰نفر غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز