خبرگزاری کار ایران

خادمی خبر داد:

بارش برف موجب کندی تردد در گردنه‌های مهاباد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۳۵۹

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و وجود مه غلیظ تردد در گردنه‌های این شهرستان را کُند کرد.

به گزارش ایلنا، محسن خادمی با بیان اینکه بارش برف از بامداد امروز در گردنه‌های شهرستان مهاباد آغاز شده است، افزود: با توجه به کاهش دید افقی به خاطر بارش برف و مه غلیظ، رانندگان هنگام تردد باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محورهای مواصلاتی این شهرستان حرکت کنند.

وی همچنین از کاهش دید افقی در گردنه‌های "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان به طول چهار کیلومتر و "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت به طول سه کیلومتر به کمتر از ۵۰ متر خبر داد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به منطقه نیز گفت: طبق اعلام اداره هواشناسی این سامانه از دیروز وارد منطقه می‌شود و تا روز جمعه به فعالیت خود به صورت بارش برف و باران ادامه می‌دهد و لازم از رانندگان در این مدت قبل از ترد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های این شهرستان از وضعیت آنها با خبر شوند.

خادمی با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از ششم آذر امسال در این شهرستان افزود: امسال با توجه بارش برف زودهنگام این طرح که قرار بود از ۱۵ آذر شروع شود از ششم آذر با مشارکت ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز