خبرگزاری کار ایران

تومرائی مطرح کرد:

ارائه تسهیلات به سردخانه داران آذربایجان غربی برای استقرار واحد سورتینگ و بسته بندی میوه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۲۳

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سازمان جهاد کشاورزی از سردخانه هایی که دارای پروانه بهره برداری بوده و آماده ایجاد واحد بسته بندی و سورتینگ میوه در جوار سردخانه هستند با صدور مجوز توسعه و معرفی به بانک کشاورزی برای بهره مندی از تسهیلات اعتباری حمایت می کند.

به گزارش ایلنا،پرویز تومرائی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و پانصد هزارتن محصولات باغی در استان تولید می‌شود،گفت: این استان با دارا بودن ۹۶۰ هزارتن ظرفیت ذخیره‌سازی و نگهداری میوه تازه در سردخانه‌های موجود ، از پتانسیل و امکانات مناسبی برای رشد و توسعه صنعت بسته بندی میوه تازه برخودار است. 

تومرائی افزود: در طی سال‌های اخیر پیشرفت های خوبی در زمینه بسته بندی و صادرات میوه تازه خوری نظیر سیب ، انگور ،گیلاس و استفاده از کارتن پلاست در استان انجام شده است و واحدهای بسته بندی میوه به توانمندی‌های خوبی در زمینه صادرات و راه یابی به بازارهای جهانی دست یافته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با جوازهای تاسیس صادر شده برای بسته بندی میوه از طرف سازمان جهاد کشاورزی در طی سال‌های اخیر و حمایت‌های جدی که از طرف مسئولان و مقامات عالی استان در زمینه توسعه و ترویج بسته بندی محصولات کشاورزی صورت می گیرد، شاهد رشد فزاینده ای در صنعت بسته بندی محصولات کشاورزی بالاخص، بسته بندی میوه تازه باشیم و بتوانیم محصولات باغی، استان را با ثبت برند اختصاصی، روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز