خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

۱۱ شهر آذربایجان غربی فاقد کتابخانه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۶۱۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از نبود کتابخانه در ۱۱ شهر استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی مصطفی در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی فعالیت می‌کند و به خاطر ماهیتی که دارد به تنهایی نمی‌تواند مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را حل کند، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان باید در حل مشکلات این نهاد کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگ عمومی افزود: یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی روند توسعه ای در بسیاری از کشورها، فرهنگ کتابخوانی است.

وی زیر بنای توسعه کشور را علم و دانش عنوان کرد و ادامه داد: مسیر پیشرفت کشور از مسیر علم و دانش و فرهنگ می گذرد و در این راستا نقش توسعه فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۱ شهر استان فاقد کتابخانه است، اظهار داشت: ایجاد و احداث کتابخانه در این شهرها باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی کشور، گفت: فرهنگ کتابخوانی در استان باید نهادینه شود.

مصطفوی با قدردانی از اجرای طرح کتاب پیک توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان در ایام شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: برای اولین‌بار طرح "کتاب‌پیک" ویژه اعضای کتابخانه های ارومیه و بوکان اجرا می شود و در این طرح، درخواست امانت کتاب طی تماس تلفنی دریافت شده و منابع درخواست شده با پیک و ‌با رعایت پروتکل های بهداشتی تحویل اعضا داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز