خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادبه چاپخانه داران استان خبر داد:

شناسایی ۱۲۰چاپخانه غیرمجاز در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۰۳۷

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان غربی از شناسایی ۱۲۰ چاپخانه غیر مجاز در استان خبر داد.

مجید محبی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به فعالیت ۳۸۰ چاپخانه مجاز در استان گفت: برای ۲۰۹ مورد از این تعداد چاپخانه پروانه کسب صادر شده است که فعالیت خود را به صورت قانونی ادامه می دهند.

محبی مشکلات صنعت چاب را سراسری عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از چاپخانه‌داران به دلیل مشکلات مالیاتی انگیزه طرح توسعه ندارند.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز صنعت چاپ محسوب می‌شود و متاسفانه در این زمینه شاخص‌های معینی تعیین نشده است.

محبی به مشکلات به وجود آمده از کرونا در این صنعت اشاره کرد و گفت:بیشتر چاپخانه‌داران در وضعیت کرونایی برای خروج از  مشکلات رکود در صنعت چاپ و نشر به صنعت بسته‌بندی روی آورده‌اند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌‌ غربی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات بیمه و مالیات مشکلات دست و پا گیری هستند که چاپخانه داران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بیشتر چاپخانه‌داران استان به دلایل مشکلات بیمه‌ای نمی‌توانند از کارگر استفاده کنند.

محبی افزود:کرونا موجب تهدید این صنعت در کشور شده است که باید آن را به فرصت تبدیل کردبا توجه به اینکه مطبوعات مکتوب از حالت مکتوب به مجازی تغییر رویه داده اند برای بازدهی بیشتر کانونهای تبلیغاتی نیز  باید به این شکل عمل کند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌‌ غربی با اشاره به اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۷۰ چاپخانه در استان به‌ دلیل مشکلات مالی و عدم نوسازی دستگاه‌ها تعطیل شده‌اند، بیان کرد: تاکنون ۱۲۰ چاپخانه غیرمجاز شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده شده است.

وی افزود: برای حل مشکلات مالیاتی چاپخانه داران تاکنون هیچ اقدامی از سوی اداره مالیاتی استان صورت نگرفته است به همین دلیل بسیاری از چاپخانه‌داران برای فرار از مالیات به صورت زیر زمینی فعالیت می کنند.

محبی آموزش را حلقه مفقوده صنعت چاپ در استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچ استقبال از آموزش این صنعت در استان نشده و همین امر باعث رکود این صنعت در استان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز