خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به ایلنا خبرداد:

اخذ ۲۳۰۰ سند تک برگی برای موقوفات آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۷۹۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان در اخذ سند مالکیت، رتبه نخست کشوری را دارا است، گفت: امسال دو هزار و ۳۵۵ سند تک برگی برای موقوفات استان اخذ شد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۷۴۴ موقوفه در سطح استان به ثبت رسیده است، افزود: در این راستا ۶ هزار و ۶۴۸ موقوفه متصرفی، ۱۴ موقوفه تولیت مشترک و نیز ۸۲ موقوفه غیرمتصرفی بوده است.

وی از ۳۹ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: بیشتر نیات این موقوفات، مساجد، خانه‌های عالم و ساخت حسینیه بوده است.

جوانبخت با اشاره به توزیع ۱۰ هزار و ۴۳ بسته معیشتی به دلیل شیوع بیماری کرونا در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده، گفت: همچنین در طول سال جاری ۲۸ هزار و ۹۰۰ پرس غذای گرم به همراه ۲۰۰ هزار عدد ماسک و دستکش نیز توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از ۵۳۰ میلیون تومان کمک نقدی توسط اوقاف و امور خیریه استان طی سال جاری به نیازمندان خبر داد و اظهارکرد: در این مدت یک هزار و ۲۴ بسته مهر تحصیلی نیز بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

جوانبخت گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ موقوفه و بیش از ۴۰ هزار رقبه وقفی در آذربایجان غربی وجود دارد که بخش عمده آنان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه مدیریت می‌شود.

وی اضافه کرد: تولیت غیر متصرفی فتح الله خان سرتیپ ارومیه نیز ۳ میلیارد ریال به بیمارستان امید و ۵۰۰ میلیون ریال به شبکه بهداشت ارومیه اختصاص داده، همچنین توسط این تولیت ۲ دستگاه ضدعفونی کننده در بیمارستان طالقانی نصب و پنج هزار ماسک در بیمارستان طالقانی ارومیه توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز