خبرگزاری کار ایران

پهنای باند مصرفی آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۶۷۴

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان ‌غربی گفت:در یک سال گذشته اوج پهنای باند مصرفی استان به ۴۶۶ گیگا بایت بر ثانیه رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دوبرابر است.

به گزارش ایلنا، قاسم جلیلی‌نژاد بیان کرد:در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی در استان سه ترابایت است که دو ترابایت از ظرفیت مذکور به دیتای استان  اختصاص یافته است.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه  اینترنت به بیشترین مطالبه مردم استان تبدیل شده است، عنوان کرد:در سامانه ۱۹۵ که سامانه ارتباط با مردم است ۴  درصد مطالبات مربوط به اینترنت است.

او افزود:بیشترین شکایات مردم استان در هشت ماه گذشته در حوزه تلفن همراه با ۲۱ درصد، تلفن ثابت ۱۰ درصد، خدمات پستی ۲.۳۸ درصد و دفاتر پیشخوان ۲.۶۹ درصد بوده است.

جلیلی نژاد با اشاره به آمار تفکیکی شکایت‌های انجام شده بر اساس اپراتور و یا نام دستگاه، افزود: بیشترین شکایت ثبت شده با ۳۵ درصد مربوط به مخابرات منطقه، ۱۸ درصد مربوط به همراه اول، ۱۲ درصد مربوط به ایرانسل، چهار درصد مربوط به آسیاتک،۶ درصد مربوط به پارس آنلاین، ۱۱ درصد مربوط به های‌وب، دو درصد مربوط به رایتل و ۱۲ درصد مربوط به سایر دستگاه‌ها است.

جلیلی‌نژاد گفت: در مورد اینترنت بیشترین شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات اینترنت، کیفیت سرویس ارائه شده و مشکلات مالی و تعرفه‌ای است.

او افزود: در مورد تلفن همراه خدمات مالکیت، سیم کارت و عدم آنتن دهی بیشترین شکایات مردم را به خود اختصاص داده است که با توجه به شکایات ثبت شده از اپراتورهای ارتباطی موارد مطرح شده پیگیری و در سریع‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان ‌غربی تصریح کرد: مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.

او ادامه داد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۷۲ ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز