خبرگزاری کار ایران

ایمن سازی سیستم گرمایشی مدارس آذربایجان غربی نیازمند ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۳۱۹

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: برای ایمنی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس سطح استان به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

سپیده طیب قاسمی در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان یکی از اولویت‌های مهم این سازمان است. که بعد از تخصیص اعتبارات لازم  تعدادی از مدارس با اولویت مناطق محروم، و فاقد لوله کشی گاز،به سیستم گرمایشی رادیاتور های  برقی به جای نفتی مجهز شدند.

طیب قاسمی با اشاره به فرسوده بودن برخی از مدارس استان اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و ۲۵۱ کلاس درس این استان نیازمند استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی هستند. که از این تعداد ۴۶۹ کلاس درس تا دهه فجر و  ۶۰۰کلاس درس تا پایان امسال تجهیز خواهند شد.

او تصریح کرد: رادیاتور های برقی استاندارد  به طور عمومی برای مدارس روستایی و یا در کلاس‌های درسی که تعداد دانش آموزان آن کم باشد، نصب می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی همچنین  از مقاوم سازی ۷۰ درصد مدارس استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس استان نیاز به تخریب و یا مقاوم سازی دارند.

طیب قاسمی حضور خیران مدرسه‌ساز را برای کمک به استانداردسازی سیستم‌های گرمایش مدارس استان با اهمیت دانست و یادآور شد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های به عمل آمده مشارکت های خوبی از طرف خیرین در این راستا صورت گرفته است.

او به  وجود ۷ مدرسه تاریخی در استان اشاره کرد و گفت: آموزش و‌پرورش استان مالکیت این مدارس را بر عهده دارد ولی نوسازی و مرمت این مدارس با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و میراث فرهنگی استان و از محل اعتبارات استانی و ملی صورت خواهد گرفت.

طیب قاسمی با اشاره به اینکه ۴۱۰ کلاس درس کانکسی در استان وجود دارد، تصریح کرد:اولویت اصلی اداره نوسازی و تجهیز مدارس بر جمع آوری کلاس های درس کانکسی و جایگزینی کلاس درس مناسب برای دانش آموزان است. 

 او افزود: در سطح استان  ۵۱۷ کلاس درس در مناطق محروم  که به گاز شهری دسترسی ندارند وجود دارد.که گرمایش برخی از این کلاس  ها با  بخاری نفتی تأمین می شود برای تهیه  رادیاتور های برقی این کلاس ها به کمک خیرین نیازمندیم.

او  در خاتمه به دانش آموزان توصیه کرد با توجه به اعتبارات محدود این اداره  در حفظ و نگهداری مدارس خود همکاری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز