خبرگزاری کار ایران

تجریشی خبر داد:

تکمیل طرح‌های ناتمام احیای دریاچه ارومیه تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۵۰۸

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه از اتمام پروژه‌های نیمه کاره احیای دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا،مسعود تجریشی گفت: ۹۰ درصد پروژه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه تا پایان سال به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: ۷۵ درصد از اعتبار اختصاص یافته به احیای دریاچه ارومیه مربوط به پروژه‌های سازه‌ای بود که این پروژه‌ها با کمک دستگاه‌های اجرایی، پیمانکاران و مدیریت مناسب به نتیجه رسیده است.

تجریشی اضافه کرد: از یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز دریاچه ارومیه ۸۲۰ میلیارد تومان را دولت پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: با به سرانجام رسیدن ۵۲ پروژه تا ۲۲ بهمن ماه امسال، مقدار قابل توجهی آب جدید در سال آبی جاری (ابتدای مهرماه تا شهریور سال آینده) وارد دریاچه ارومیه می‌شود که این روند به تثبیت دریاچه ارومیه و احیای آن کمک خواهد کرد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه انتقال بین حوضه‌ای از مهم‌ترین پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه است، ادامه داد: احداث سد، تونل و کانال آب برای انتقال آب از رودخانه گدار به ارومیه از جمله فعالیت‌های انتقال بین حوضه‌ای است که با تکمیل کانال‌های آن تا یک ماه و نیم آینده ۵۵ مترمکعب در ثانیه آب از این رودخانه به دریاچه منتقل می‌شود.

تجریشی گفت: تکمیل تصفیه خانه ارومیه در آذرماه، تصفیه خانه تبریز تا ۲۲ بهمن ماه، سدکانی‌سیب از پروژه‌های در دست احداث در این حوضه هستند که به زودی به بهره برداری می‌رسند.

وی افزود: با اتمام یک هزار و ۷۰۰متر باقی مانده از تونل انتقال آب، ۶۰۰ میلیون مترمکعب و تکمیل تصفیه خانه نیز ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز