خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد:

کاهش‌نسبی مبتلایان کرونا در آذربایجان‌غربی/ ۱۰ شهر همچنان در وضعیت قرمز / خطر بروز موج چهارم کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۸۷۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از کاهش نسبی مبتلایان کرونا در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جواد آقازاده درباره وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ گفت: آذربایجان غربی یک موج بسیار سهمگین را گذراند و اکنون سیر نزولی را طی می‌کند.

وی با موثر خواندن محدودیت‌ها در کاهش میزان بستری و فوتی‌ها بیان کرد: محدودیت‌هایی از جمله محدودیت ترددها، تعطیلی مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴ در شهرهای قرمز، محدودیت فعالیت بعد از ساعت ۱۸ و همچنین محدودیت های منع تردد ۹ تا ۴ صبح موجب کاهش تعداد بستری و فوتی در استان بود. این در حالی است که از تاریخ ۲۳ آبان ماه نتیجه اعمال محدودیت ها را مشاهده می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره شهدای سلامت افزود: در راه مقابله با کرونا روزهای سختی را گذراندیم و یاد تمامی شهدای سلامتی که جا‌ن‌شان را در این راه از دست دادند گرامی می داریم‌.

آقازاده افزود: بیشترین تعداد بستری های سندرم حاد تنفسی در استان یک هزار و ۷۵۲ بیمار بود که این تعداد رو به کاهش است.

وی درباره وضعیت شهرها از لحاظ شیوع کووید ۱۹ ابراز کرد: اکنون ۱۰ شهر آذربایجان غربی در وضعیت قرمز بوده و ۷ شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره وضعیت روزهای آینده استان افزود: براساس بررسی آماری انجام یافته در روزهای آینده تعداد بیماران بستری در استان سیر نزولی را طی کرده و کاهش می‌یابد اما مردم و مسئولان نباید از این بیماری غافل شوند زیرا در صورت غفلت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با موج چهارم مواجه می شویم که بسیار سهمگین تر از موج سوم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز