خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد:

۳ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تکاب پیدا شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۷۹۶

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از پیدا شدن ۳ کوهنورد که در کوه‌های بلقیس شهرستان تکاب مفقود شده بودند خبر داد.

 امیر جعفرزاده در گفتگو با ایلنا، بیان کرد: این کوهنوردان عصر پنجشنبه با وجود هوای برفی و کولاکی به ارتفاعات کوه بلقیس شهرستان تکاب صعود کردند که در ادامه گرفتار کولاک شده و ارتباط آنها قطع شده و مفقود شدند.

جعفر زاده افزود: این کوهنوردان از استان‌های آذربایجان شرقی،گلستان و زنجان بودند، که برای صعود به کوه سه‌هزار و ۳۵۰ متری بلقیس به شهرستان تکاب سفر کرده ‌بودند.

وی ادامه داد: ٢ تیم  شامل تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر و هیات کوهنوردی تکاب بلافاصله پس از اطلاع از مفقود شدن این کوهنوردها وارد عمل شده و از ساعت ٨ صبح روز شنبه عملیات جستجو برای یافتن آنها را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات کوهستان برای یافتن این کوهنورها از چند مسیر مختلف به ارتفاعات کوه بلقیس صعود کردند تا نفرات مفقودی پیدا شوند، که در نهایت اوایل شب روز شنبه موفق به پیدا کردن و نجات کوهنوردان شدند. 

جعفرزاده افزود: خطرآفرین بودن صعودهای زمستانی در شرایط جوی نامناسب و عدم هماهنگی با واحد امداد و نجات هلال احمر و هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی عامل اصلی برای مفقودی کوهنوردان و بروز آسیب برای آنهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز