خبرگزاری کار ایران

فرماندار سردشت خبر داد:

نجات ۷ نفر از کولاک مناطق کوهستانی سردشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۹۹۰

فرماندار سردشت از نجات ۷ نفر که در ارتفاعات مرزی سردشت گرفتار کولاک شده بودند، خبر داد.

اقصی پخشی پور در گفت وگو با ایلنا، بیان کرد: هفت نفر از شهروندان که در ارتفاعات مرزی این شهرستان در راه مانده و گرفتار برف و کولاک شده بودند، با تلاش نیروهای امدادی نجات یافتند.

وی افزود: این افراد در ارتفاعات "پردانان" در منطقه‌ای بین سردشت و پیرانشهر گرفتار برف و کولاک شده و راه خود را گم کرده بودند که با کمک امدادگران نجات پیدا کردند.

پخشی پور با بیان اینکه این افراد با تماس از طریق تلفن همراه مسئولان را از گرفتاری خود با خبر ساخته بودند، افزود: در این عملیات امدادی که چندین ساعت به طول انجامید، امدادگران نجات یافتگان را پس از ارائه خدمات و کمک‌های اولیه، اسکان دادند.  

فرماندار سردشت اضافه کرد: خوشبختانه همه افراد گرفتار شده در سلامت کامل هستند.

نخشی پور تاکید کرد: در زمان شرایط جوی نامساعد نیاز است که کوهنوردان و مردم عادی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند تا گرفتار حوادث ناگوار به ویژه برف و کولاک نشوند.

به گزارش ایلنا، بارش شدید برف از روز گذشته در آذربایجان‌غربی آغاز شد و این استان را به طور کامل سفیدپوش کرد که ارتفاع برف در برخی از مناطق کوهستانی و ارتفاعات به بیش از نیم متر نیز رسید.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی هم مرز با عراق واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز