خبرگزاری کار ایران

همراهی شهروندان ارومیه با مجریان طرح محدودیت کرونایی/رعایت ۹۵درصدی اصناف

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۵۳۶

پنجمین روز اعمال محدودیت های کرونایی با افزایش میزان همراهی مردم با مجریان همراه شده است به گونه‌ای که انتظار می رود در سایه این همدلی دولت و ملت، سیاهی شوم ناشی از این ویروس جهانی کمرنگ‌تر شود.

به گزارش ایلنا، پنجمین روز آذرماه را در حالی سپری کردیم که با گذشت پنج روز از اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی مسئولان از همکاری مردم بخصوص اصناف رضایت دارند هرچند در برخی شهرستان‌ها برخی افراد همچنان سعی می‌کنند در مواجهه با این ویروس نعل وارونه بکوبند و به دستورات بهداشتی بی‌تفاوت باشند.

با وجود آنکه اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی خلوت شدن چشم‌گیر خیابان‌ها و بازارها را در پی داشته است، اما شلوغی برخی شعب بانک‌ها قابل تامل است.

ازدحام در داروخانه‌ها و نانوایی‌ها بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از دیگر مشکلاتی است که با اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی نیز هنوز رفع نشده است.

95 درصد اصناف محدودیت‌های کرونایی را رعایت می‌کنند

فرماندار ارومیه در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اینکه اصناف در سطح شهر تمامی محدودیت‌های کرونایی را رعایت می‌کنند اظهار داشت: همه ارگان‌ها و نهادها به ویژه اصناف و مردم همکاری مطلوبی با اجرای محدودیت‌ها داشته‌اند.

علیرضا ملامحمدی‌زاده با اشاره به اینکه در راستای رعایت بهتر محدودیت‌ها 50 تیم نظارتی و 9 تیم سر ناظر بر عملکرد اصناف در این مدت نظارت دارند گفت: امیدواریم روند رعایت محدودیت‌ها تا آخر ادامه داشته باشد.

او تاکید کرد: باید تمامی شهروندان از ماسک استفاده کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر، از هرگونه شرکت در تجمع و محفل خانوادگی خودداری کنند تا شاهد بهبود شرایط در ارومیه باشیم.

ملامحمدی‌زاده افزود: از آغاز محدودیت‌های شدید کرونایی در ارومیه 95 درصد اصناف محدودیت‌های اعمال شده را رعایت می‌کنند.

فرماندار ارومیه با اشاره به تعطیل نبودن نانوایی ها در ایام محدودیت ها به شهروندان توصیه کرد،از ازدحام و ایجاد صف در نانوایی ها خودداری کنند چرا که نان و آرد به میزان کافی موجود است.

 ممنوعیت فروش بلیط به افراد مشکوک به کرونا

همچنین در راستای اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونا، مدیرکل راهداری و حمل‌و‎‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از ممنوعیت فروش بلیط به افراد مشکوک به کرونا در پایانه‌های مسافربری استان خبر داد.

ارسلان شکری با بیان این خبر افزود: با مصوبه ستاد مقابله با کرونا به‌‎منظور حفظ سلامت مسافران، از روز دوشنبه سوم آذرماه از فروش بلیت سفر با ناوگان حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان به افراد مشکوک به کرونا جلوگیری خواهد شد و تمام شرکت‌های مسافربری استان اعم از ناوگان سواری کرایه، مینی‌بوس و اتوبوس ملزم به رعایت این مصوبه هستند.

او اضافه کرد: همه شرکت‌های حمل و نقلی موظف هستند پیش از صدور بلیت اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس برای مسافران، کد ملی آن‌ها را در سامانه مورد نظر وزارت بهداشت وارد کنند و در صورت مجاز بودن و تایید از سوی این وزارتخانه می‌توانند سفر جاده‌ای با وسائل حمل و نقل عمومی بین‌شهری داشته باشند.

شکری یادآور شد: نظارت بر فعالیت و عملکرد پایانه مسافربری در اجرای این دستورالعمل بر عهده اداره کل راهداری و حمل‎ونقل جاده‌ای است و کارشناسان این اداره کل از فردا نظارت دقیق خود را بر اجرای دستورالعمل  آغاز خواهند کرد.

او با بیان اینکه پایانه‌های مسافربری جاده‌ای محل تجمع مسافران بوده و برای حفظ سلامت افراد اعزام وسیله نقلیه باید با ضریب ایمنی بالا باشد، گفت: در کنار این مصوبه پیش از این نیز غربالگری مسافران پیش از ورود به ترمینال‌های مسافری و تب سنجی از آن‌ها انجام می‌شد و در حال حاضر نیز اگر مسافری علائم بالینی داشته باشد اجازه سفر با وسائل حمل و نقل عمومی را به او نخواهیم داد.

مدیرکل راهداری و حمل‎ونقل جاده‌ای  آذربایجان غربی به مسافران توصیه کرد که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مسافرانی هم که بیمار هستند برای حفظ جان همنوعان خود با رعایت دقیق موارد بهداشتی، به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند.

جلوگیری از سفر هوایی مبتلایان به کرونا در فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه

 مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: در اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا در مورد عدم جابجایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با هدف تسریع در قطع زنجیره انتقال ویروس، هرگونه جا به جایی مسافر مبتلا به ویروس کرونا به صورت هوایی ممنوع است.

محمد علی نائل قراملکی در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد: همه شرکت های هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ وزارت بهداشت متصل شدند، براین اساس ابتدا در زمان فروش بلیت، وضعیت مسافر از طریق اتصال به بانک اطلاعاتی بیماران مبتلا به کرونا در وب سرویس ماسک وزارت بهداشت استعلام گرفته شده و درصورت ابتلا مسافر به کرونا، بلیت صادر نمی شود.

او  ادامه داد:  همچنین وضعیت مسافران در زمان حضور در فرودگاه و هنگام دریافت کارت پرواز از وب سرویس مذکور استعلام و درصورت ابتلا به کووید ۱۹، کارت پرواز صادر نمی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز