خبرگزاری کار ایران

برگزاری آیین برزگداشت شهید قاضی طباطبایی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۵۴

آیین بزرگداشت آیت الله شهید قاضی طباطبایی اولین شهید محراب در تبریز بصورت ویدئو کنفرانس با حضور علی اکبر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،محمد علی آل هاشم،امام جمعه تبریز در این مراسم گفت: رفتار کریمانه شهید قاضی خاری در چشم دشمنان و منزل این شهید محراب، پناهگاه مردم بود.

او با ارائه‎ نکاتی از زندگی‌نامه‎  شهید آیت الله قاضی طباطبایی، گفت: این شهید سرافراز در تبریز و در یک خانوده‌  اصیل در تبریز دیده به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی علم دینی را در محضر پدر و عمویش فرا گرفت، آیت الله قاضی به اتفاق پدرش توسط رضاخان به تهران تبعید شد و پس از پایان این مدت برای یک سال دیگر به مشهد تبعید شد.

این همایش به صورت آنلاین در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار و در پایان این مراسم از سردیس آیت الله شهید قاضی طباطبایی در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، رونمایی شد.

سید محمدعلی قاضی طباطبائی (زادهٔ ۳۰ مهر ۱۲۹۳ در تبریز – درگذشتهٔ ۱۰ آبان ۱۳۵۸ در تبریز) یکی از مبارزان شیعه در دوران پهلوی بود. او پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران اولین امام جمعه تبریز بود.

 نماز عید قربان سال ۱۳۵۸ به امامت او اقامه شد. وی پس از اقامهٔ نماز مغرب و عشا در مسجد در راه بازگشت به منزل توسط گروهک فرقان ترور شد.  او در جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اولین «شهید محراب» شناخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز