خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه سلامت استان مطرح کرد:

53 درصد جمیعت آذربایجان شرقی تحت نظر بیمه سلامت

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۲۵۸

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: اداره کل بیمه سلامت جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر که حدود ۵۳ درصد استان را بیمه و تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش خبرنگارایلنا، وحید مجیدی در آیین افتتاح ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، اظهار کرد: فکر می‌کنم اداره کل بیمه سلامت توانسته با حمایت های دولت تدبیر و امید دغدغه مردم از نظر هزینه جانبی را به حداقل برساند.

وی با اشاره به جمعیت آماری تحت پوشش بیمه سلامت استان، گفت: اداره کل بیمه سلامت جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر که حدود ۵۳ درصد استان را بیمه و تحت پوشش قرار داده است.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی ادامه داد: جمعیت بیمه شده تحت پوشش کمیته امداد در استان حدود ۲۴ هزار نفر است که از سال ۹۸ بحث سلامتشان برعهده سازمان بیمه سلامت است.

مجیدی خاطرنشان کرد: ۳۷۹۱ بیمار خاص تحت پوشش داریم که در سال ۹۸، مبلغی حدود ۵۸۶ میلیارد ریال برای دولت هزینه داشته است.

وی با اشاره به خدمات دولت الکترونیک،یاد آور شد: از سال ۹۸ در کل کشور به سمت نسخه نویسی الکترونیکی رفته ایم که فقط با کد ملی نسخه نوشته می‌شود؛ این مهم یکی از قدم های بسیار بزرگی که توسط دولت الکترونیکی تدبیر و امید برداشته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: در ۳۷ بیمارستان، ۲۹۹ موسسه و  ۵۳۰ مطب فعال به سیستم بیمه سلامت الکترونیک وصل شده که فرد مراجعه کننده فقط با ارائه کد ملی خدمات دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک توانسته صرفه جویی زیادی انجام داده است، عنوان کرد: ۳میلیون ۴۰۰ هزار کاغذ صرفه جویی صورت گرفته که حرکتی بزرگی است.

به گفته وی ۱۰۰ میلیارد در سال گذشته برای تولید دفترچه هزینه می شد با شروع دولت الکترونیک و پروژه نسخه الکترونیک از این مهم جلوگیری شده است.

مجیدی در پایان گفت: پیگیری های دکتر پزشکیان، سازمان بیمه سلامت کشور و استاندار آذربایجان شرقی در شرایط سخت باعث شد تا این ساختمان مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز