خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

رقابت ۱۷ نفر برای هر کرسی نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی/ سه هزار و ۵۳ شعبه اخذ رأی در سطح استان / ۲۰سایت، پایگاه خبری و شبکه اجتماعی تذکر گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۴۸۵

رئیس ستاد انتخاباتی آذربایجان شرقی از رقابت ۱۷ نفر به ازای هر کرسی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی خبر داد.

علیار راستگو در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین آمار مربوط به انتخابات نمایندگان مجلس در آذربایجان شرقی گفت: تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت شده استان به وسیله شورای نگهبان در مجموع ۳۶۳ نفر بوده است که قبل از تایید صلاحیت‌ها ۱۱۵ نفر از ثبت نامی ها انصراف داده بودند که بعد از تأیید صلاحیت‌ها نیز ۴۰ نفر دیگر انصراف دادند.

وی ادامه داد: به این ترتیب تعداد نامزدهای انتخاباتی تا امروز ۳۲۳ نفر است که برای هر کرسی ۱۷ نفر رقابت می‌کنند که با وجود ۳۷ نفر نامزد انتخاباتی خانم، این رقابت را می‌توان به صورت ۱۵ نفر آقا و دو نفر خانم برای هر کرسی دانست.

راستگو واجدین شرایط رأی در استان را دو میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر دانسته و گفت: از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر رأی اولی هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره‌ای به تعداد شعب اخذ رأی در استان گفت: در سطح استان، سه هزار و ۵۳ شعبه اخذ رأی خواهیم داشت که یک مورد از آنها برای اقلیت‌های دینی است.

وی افزود: مجموعه عوامل دست اندرکار برای هر شعبه ۲۰ نفر است که در مجموع ۶۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی بازرسی و عوامل ستادی مشغول تلاش خواهند بود.

راستگو افزود: در سه حوزه انتخابیه ملکان، بناب و بستان آباد شرکت کننده خانم حضور ندارند البته در بناب ثبت‌نام کننده خانم نداشتیم.

وی در خصوص تخلفات انتخاباتی نیز گفت: ۲۰ سایت، پایگاه خبری و شبکه اجتماعی برای تبلیغات زودهنگام یا غیرمجاز تذکر گرفته و ۱۰۰ مورد به کاندیدا و طرفداران وی نیز تذکراتی داده شده که قانون را در خصوص تبلیغات رعایت کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی استان با اشاره به بکارگیری دستگاه احراز هویت در شعب اخذ رأی گفت: هر فردی با ارائه شناسنامه و شماره کد ملی و سریال شناسنامه احراز هویت شده و مشخص می‌شود که اجازه دارد که رأی بدهد یا خیر که بزرگترین مزیت این دستگاه کاهش و از بین بردن تخلفات است.

وی ادامه داد: هم نامزدها و هم مردم بدانند که آراءشان صیانت شده و جلوی هرگونه تخلفی گرفته می‌شود که در این راستا آموزش‌های لازم به دست اندرکاران داده شده است.

راستگو با تاکید بر جایگاه ویژه مجلس گفت: به دلیل اهمیت و جایگاه مجلس، خواستار مشارکت بالای مردم در این انتخابات هستیم که وقتی اهمیت مشخص شد، مشارکت باید بالا باشد.

وی با بیان اینکه اگر فرصت سوزی شود به منافع نسل‌های آتی ضربه زده خواهد شد، گفت: مشارکت کم یا عدم مشارکت سبب پشیمانی در آینده خواهد شد.

رئیس ستاد انتخاباتی استان با اشاره به شرایط ویژه جوی استان نیز گفت: به فرمانداران و بخشداران استان اعلام کرده‌ایم که نسبت به بازگشایی مسیرها و دسترسی صندوق‌ها به مناطق دوره افتاده تمام تلاش خود را کنند که البته بالگردهایی نیز برای این منظور در پایگاه هوایی شهید فکوری مستقر کرده‌ایم تا در صورت شرایط بد آب و هوایی، به مناطق دورافتاده بروند تا این مردم نیز از حق رأی خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر به همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره کارت ملی گفت: از مردم می‌خواهیم در اولین ساعات اخذ رأی به پای صندوق بیایند و با آرامش رأی خود را به صندوق بیندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز